Matí reivindicatiu el que estan duent a terme els joves de la ciutat de Barcelona. Diverses accions envers supermercats, cadenes i un tall de trànsit són algunes de les mostres de la vaga contra el “genocidi” de Palestina convocada per la CGT i Solidaritat Obrera per aquest 27 de setembre. Prop de 300 persones estan tallant la part central de l’avinguda Diagonal a l’altura de Palau Reial i el gruix de la manifestació avança cap a la plaça de Francesc Macià sota les consignes d'”Israel estat assassí” o “Free Palestine”.
#27S En marxa el piquet central de la #VagaPerPalest1na. Un miler i mig de persones tallen la diagonal de Barcelona a crit de #EndGenocide pic.twitter.com/2doepNr3OW
— CGT Catalunya 🚩🏴 #27S 🇵🇸 (@CGTCatalunya) September 27, 2024
Accions reivindicatives
Els manifestants no només han tallat la circulació a l’avinguda Diagonal, sinó que també han deixat altres accions com el bloqueig de l’entrada d’un Carrefour a la Rambla, un altre tall a l’avinguda Meridiana o assenyalar els que segons el seu parer són ‘còmplices’ com poden ser la multinacional Indra, a qui han acusat de tenir “les mans tacades de sang” mentre es manifestaven davant la seu de Sant Joan Despí o la cadena de cafeteries Starbucks, que ha aparegut amb grafits i adhesius sota el lema “Israel assassina, Starbucks patrocina!! Còmplices del genocidi del poble palestí”.
Les universitats no han estat exemptes de la reivindicació, i l’Autònoma o la Universitat de Barcelona han viscut una jornada marcada per les pintades i els piquets. Al campus Raval un grup d’estudiants hi ha passat la nit, mentre que a les Facultats de Filosofia i de Geografia i Història de la UB s’ha suspès la docència durant tot el dia gràcies a un d’aquests piquets.
🔴 HEM TANCAT LA UB RAVAL 🇵🇸
— Acampada per Palestina Barcelona🇵🇸 (@UniperPalestina) September 27, 2024
Seguirem lluitant fins que la UB trenqui tota relació amb el genocidi. Això només comença! Visca Palestina lliure! 🇵🇸💪 pic.twitter.com/d5DLKPMr5M