Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
127 refugis climàtics tancats en plena calorada

Els refugis climàtics són espais que la població de Barcelona té al seu abast per tal d’aguantar les inclemències climàtiques de l’estiu. Però durant aquest mes hi ha dies que no han estat oberts ni la meitat d’aquests espais. Entre casals, biblioteques o centres cívics hi ha un total de 227 refugis climàtics a la ciutat de Barcelona, però hi ha dies durant aquest mes que només 100 són oberts.

Un cas clar són les biblioteques. Barcelona en té un total de 39, però només 12 són obertes durant tot el mes. La biblioteca de Sant Pau-Santa Creu, al Raval és una mostra d’aquest fet. Durant les dues primeres setmanes del mes d’agost la biblioteca ha estat tancada fet que ha provocat la indignació dels veïns, en declaracions que ha recollit l’Agència Catalana de Notícies: “Calen espais que garanteixin una certa dignitat tèrmica”.

Segons avança l’ACN, només 12 biblioteques estan obertes tot el mes d’agost i tres estan obertes des del 16 d’agost. La resta de biblioteques, però, estan tancades durant tot el mes d’agost, igual que els centres cívics, que estan tancats aquest mes.

Per la seva banda, des d’ERC han aprofitat per recordar que aquesta situació ja es va produir l’any passat. “Un any més s’anuncien refugis climàtics a Barcelona. Un any més la majoria tancarà a l’agost. Canviar les coses implica canviar la realitat, no anunciar-la cada cop com si fos una idea nova”, ha assegurat a través de Twitter el regidor Jordi Coronas.

Els refugis climàtics de Barcelona

Aquests espais són llocs que proporcionen “confort tèrmic a la població, mentre mantenen els usos o activitats habituals” segons informa l’Ajuntament. La temperatura és constant, a 27 graus, de fàcil accés i amb una àrea de descans amb llocs per seure i aigua per beure.

Dels 230 refugis de la ciutat de Barcelona, 75 són equipaments de proximitat com centres cívics o casals, 49 parcs o jardins, 39 biblioteques, 22 complexos esportius, 13 escoles i 8 escoles bressol. També trobem un refugi al Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB).

L’Ajuntament assegura que el 97% de la població té un refugi climàtic a deu minuts a peu des de casa quan els 230 estan oberts. En canvi, ara que només n’hi ha un centenar d’oberts el percentatge baixa fins el 75%.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa