Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
“A la Trinitat Nova la gent diu que tots els polítics són iguals”
  • CA

A l’escola Turó Blau, els més matiners ja votaven pocs minuts més tard d’obrir-se les portes. S’espera de nou una votació massiva en una en aquest centre de Sant Andreu, el barri amb més vots de les darreres municipals. Aquí els veïns estan conscienciats i creuen que el seu vot pot ser decisiu, però aquest no és l’ambient que es respira a tots els barris de la ciutat. La Marina del Prat Vermell i Trinitat Nova van ser els dos barris amb més abstencionistes en els darrers comicis municipals, amb sis de cada deu veïns de la zona ignorant la cita electoral.

De camí a la Trinitat Nova, el TOT Barcelona s’atura al barri de la Prosperitat, que avui està de festa major i respira un ambient festiu als carrers. Tot i estar al carrer, molts veïns decideixen no anar a votar. Així ho expliquen els interventors del PSC al casal social de la Prosperitat. “Alguns dels que estan fora entren, d’altres, ja se sap, no volen votar”, comenten. No és el cas de l’Albert, amb l’identificatiu d’ERC penjant del coll. “M’estic perdent la festa del meu barri per estar aquí”, fa broma. “Les municipals no interpel·len tant com altres eleccions, però aquest any confiem que hi hagi una mobilització més alta del vot jove”, comenta afegint que hi ha “cert neguit entre la gent jove perquè l’Ajuntament deixi d’estar en mans de l’esquerra”.

Col.legi electoral al districte de Gràcia. Eleccions Municipals 2023. votar, votacions, democràcia, regidors
Les eleccions municipals no arrosseguen tanta gent com les catalanes o estatals | Jordi Play

“Tots els polítics són iguals”

Els darrers sondejos pronostiquen un final molt ajustat entre els Comuns i el PSC. Per tant, el que passi al districte de Nou Barris, on Colau va guanyar el 2015 i Collboni el 2019, pot ser clau. A pocs quilòmetres de la Prosperitat, creuant la ronda de Dalt, els veïns de la Trinitat Nova viuen un diumenge més. Amb un 57,7% d’abstencionistes el 2019, són el segon barri menys mobilitzat de Barcelona. De fet, a l’escola pública de la Trinitat Nova només hi ha interventors del PSC, Comuns i Vox.

Representant els Comuns hi ha el germà petit dels Tienda, un cognom força reconegut al barri. “Soc nou en això, jo no volia involucrar-me en la campanya, però com em coneix força gent m’ho van demanar”, explica al TOT poc després de reconèixer que Trinitat Nova és un barri hostil amb Colau. En tot cas, la crítica va ben repartida. “Aquí tothom diu que tots els polítics són iguals. Jo els intento dir que no, però és complicat”, comenta Xisco Tienda.

Col.legi electoral al districte de Gràcia. Eleccions Municipals 2023. votar, votacions, democràcia,
Un veí exerceix el seu dret a vot a Barcelona | Jordi Play

Amb tot, es mostra sorprès de l’afluència de gent que ha acudit a votar durant el matí. “L’altre dia vaig baixar al mercat ambulant i la gent em deia que no vindrien a votar, que no serveix per a res”, explica. Aquesta és la gran lluita dels militants de base com en Xisco, que reconeix que abans de convèncer perquè votin els seus, s’ha de fer veure als veïns la importància d’anar a votar: “És un barri força conflictiu amb alguns veïns desil·lusionats. A més, no hi ha gaire cultura d’eleccions”. Mentre ho explica, un veí s’acomiada del Xisco, fet que l’interventor aprofita per comentar que “amb aquest, he arribat a discutir, sense emprenyar-nos però discutir, sobre la importància d’anar a votar”.

La realitat dels districtes poc mobilitzats és força diferent de la de Sant Andreu, Sarrià – Sant Gervasi o l’Eixample, fet que reconeixen i accepten els militants més mobilitzats d’aquestes zones, a vegades incompresos per la resta de veïns, força més desesperats i desil·lusionats. En Xisco és un dels que ho accepta, malgrat que recalca que ells estan “per convèncer que no tots els polítics són iguals”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Anònim a maig 28, 2023 | 14:07
    Anònim maig 28, 2023 | 14:07
    Crec que primer els polítics s'haurien de conscienciar de la importància dels vots rebuts en eleccions anterior. Després ja parlem de conscienciar als votants, però anar a votar per a res es un esforç estèril.
  2. Icona del comentari de: Doncs , sí a maig 28, 2023 | 16:06
    Doncs , sí maig 28, 2023 | 16:06
    Esperem que l alta abstenció els serveixen per entendre que si reben vots per fer el que diuen que faran i després és paper mullat, doncs, NO. EL MEU VOT ÉS MOLT CAR I NO EL REGALO
  3. Icona del comentari de: Abstencionista convençut. a maig 28, 2023 | 18:28
    Abstencionista convençut. maig 28, 2023 | 18:28
    Jo, que no soc de Trinitat Vella, també ho dic: votar no serveix de res. Les decisions es prenen en un altre lloc.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa