Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
[VÍDEO] Trias explica per què torna a la política
  • CA

“Molta gent m’ho ha demanat en els últims mesos i ho he meditat a consciència. Per ells, per la ciutat, assumeixo aquesta responsabilitat i ho donaré tot per fer-ho possible. Això no va de sigles, ni d’uns contra els altres, això va de nosaltres, de la nostra ciutat, de la nostra manera de viure”. Amb aquestes paraules, l’exalcalde Xavier Trias ha explicat en un vídeo per què es presentarà a les eleccions del 28M a Barcelona en nom de Junts per Catalunya. Trias insisteix en el vídeo que el 28M no és una simple confrontació de sigles, sinó d’un projecte: “Hem de recuperar l’orgull i el lideratge per tenir un projecte de ciutat que, tant aquí com a fora, generi respecte i admiració”.

Sis mesos per fer campanya

Junts per Catalunya feia mesos que tenia al cap el nom de Xavier Trias, però l’exalcalde havia demanat al partit que ara lidera Jordi Turull que “endrecés” el partit. Diverses circumstàncies han anat endarrerint una decisió que Trias tenia gairebé presa, com ara la sortida del Govern i el trencament de la coalició amb ERC, disputes internes dins del partit i determinats posicionaments que l’exalcalde no ha dubtat a criticar.

De fet, Xavier Trias ja va ser el número 41 de la llista de Junts el 2019, tancant la llista de forma simbòlica, en un moment en què Quim Forn estava empresonat i va encapçalar-la fent tàndem amb Elsa Artadi. Trias afrontarà ara el repte de “guanyar” -ser el partit més votat- venint d’uns resultats del 2019 amb 5 regidors.

L’exalcalde va fer l’anunci davant de la militància en un sopar de Nadal aquest dilluns a la nit a les cotxeres de Sants. A les eleccions del 2015, les darreres de Trias, el candidat de CiU va ser víctima d’una operació per la qual es va difondre que tenia un compte a Suïssa. Finalment es va destapar que era fals i que es tractava d’una maniobra per desacreditar-lo on hi hauria implicats policies, jutges i mitjans de comunicació.

Per la seva banda, el president a l’exili, Carles Puigdemont, ha expressat el seu suport a la decisió de Trias en una piulada:

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Empel a desembre 13, 2022 | 09:31
    Empel desembre 13, 2022 | 09:31
    Un avi que hauria d'estar al parc donant de menjar els coloms o mirant obres.... Si Convergència ha de recuperar personatges com aquest és que estan fatal. Trias, Munté, Jordi Martí, Damià Calbet... Jajajaja i diu que és gent jove!!! Però si haurien de muntar un asil
  2. Icona del comentari de: quin ridícul a desembre 13, 2022 | 11:21
    quin ridícul desembre 13, 2022 | 11:21
    Convertirem l'alcaldia de la capital de Catalunya, amb un casal d'avis.
  3. Icona del comentari de: rsalva a desembre 13, 2022 | 11:44
    rsalva desembre 13, 2022 | 11:44
    Junts fan veure que critiquen erc però no perden l'oportunitat d'apuntalar l'autonomisme ressuscitant convergents, "quo vadis" President Puigdemont ?
  4. Icona del comentari de: Quina vergonya a desembre 13, 2022 | 12:11
    Quina vergonya desembre 13, 2022 | 12:11
    Tampoc us votarem. Ni erc, ni Junts ni Cup. Tots sou uns covards poltronaires cobrant del 155.
  5. Icona del comentari de: Enricushelveticus a desembre 13, 2022 | 12:22
    Enricushelveticus desembre 13, 2022 | 12:22
    Però quina vergonya. De veritat, que una persona que ve del món d'ahir, pot representar una Barcelona oberta, moderna, multicultural del món del demà. I a més sempre són de les mateixes famílies enquistades al poder polític i econòmic. Com a molt, li podrien donar un càrrec a Aena, o d'ambaixador de les tribus inuit, quelcom al Port de Barcelona o com a president de la Penya de les barretines quadrades. Malament van les dretes catalanes, i de seguir així, més que hi aniran. Quina tufa que fan.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa