El cap de l’oposició i líder de Junts a l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, ha constatat un allunyament i un “canvi de voluntat” de l’alcalde de la ciutat, Jaume Collboni, en relació amb els pactes per ampliar el govern municipal. Després de les vacances de Nadal, semblava que Junts tenia molt avançat un acord amb el PSC, però la irrupció d’última hora d’ERC, que s’ha obert a negociar després de la sortida d’Ernest Maragall, ha fet un gir de 180° la situació. Amb els republicans oberts a un explorar un pacte, sigui només amb el PSC o també amb els comuns, el tauler de joc ha canviat i ara els d’Ada Colau s’afanyen a fer-se un lloc a les converses.

Collboni i Trias, a la reunió d'aquest dilluns | Twitter
Collboni i Trias, reunits a l’Ajuntament | Twitter

En una entrevista a RAC1, Trias ha assegurat que un tripartit és un “greu error” perquè no és el que reclama la ciutadania. PSC (10) i Junts (11) sumarien 21 regidors, just la majoria absoluta del consistori, mentre que els socialistes, els comuns (9) i ERC (5) en sumarien 24. “Ja s’ho farà”, ha etzibat Trias, que també ha aprofitat per enviar un dard a ERC i el PSC per les promeses que van fer durant la campanya de les municipals. “Van presentar-se a les eleccions dient que no pactarien amb Colau i ara probablement passarà tot el contrari i tindrem un altre tripartit”. El veterà polític ha assegurat que manté la seva “ferma voluntat” de pactar amb el PSC per deixar enrere el “desastre” que va ser el govern progressista del mandat anterior.

Trias ha insistit que, si finalment no hi ha entesa Junts-PSC, és perquè Collboni ha triat explorar altres pactes. Segons l’exalcade, hi ha persones de l’entorn de TriasxBCN que no veurien amb bons ulls un pacte amb el PSC, però ha recordat que la decisió última la prendrà ell i, després, marxarà del consistori, tal com va prometre. “La gent del meu partit em fa cas a mi”, ha afirmat.

Més notícies
Notícia: Colau celebra l’acostament entre PSC i ERC i reclama un lloc per als comuns
Comparteix
L'exalcaldessa de Barcelona assegura que per la seva formació el pacte podria ser "immediat"
Notícia: Colau afirma que Junts no és la principal opció de Collboni per ampliar govern
Comparteix
La líder dels Comuns valora molt positivament la reunió amb l'alcalde i assegura que està explorant un pacte a tres bandes amb ERC
Notícia: Collboni suma ERC a l’equació i pressiona perquè Ada Colau s’aparti
Comparteix
Els republicans reconeixen converses amb el PSC "en un terreny molt inicial" | Els socialistes no volen l'exalcaldessa en cap acord de govern i podrien haver fet aquest pas per pressionar els Comuns
Notícia: L’obstacle Ada Colau en l’equació de la governabilitat de Barcelona
Comparteix
La permanència de l'exalcaldessa en política municipal condiciona les negociacions per formar govern per part del PSC | “A l’Ajuntament no hi ha lloc per a dos alcaldes”, diuen els socialistes

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa