Polèmica pel canvi de logo de l’Ajuntament de Barcelona, que aquest dijous al matí ha anunciat la renovació de la seva com a institució i l’adopció d’una nova signatura gràfica en totes les seves comunicacions. La nova signatura mostra únicament la paraula “Barcelona”, una decisió ha aixecat polseguera a la plaça Sant Jaume. Junts per Barcelona ha estat el primer partit a reaccionar i ha criticat el govern municipal per eliminar la paraula Ajuntament de la marca, una decisió que busca “confondre” la institució amb la ciutat. També critiquen l’ús del vermell busca generar confusió entre la marca municipal i la del PSC, associada al vermell.
Fonts de l’oposició han explicat al TOT Barcelona que el govern municipal va presentar la nova imatge de la ciutat als grups aquest dimecres i que, en general, la rebuda ha estat prou bona perquè és un logo “modern”.

El consistori defensa que la signatura necessitava una actualització, ja que l’última era de fa 15 anys, i defensa que reflecteix la “voluntat del consistori de situar la comunicació al servei de la ciutadania”. Segons l’Ajuntament, l’eliminació de la paraula Ajuntament del logo respon a l’objectiu de “reforçar el sentiment de pertinença i el vincle entre ciutat i institució”. A més, recorden que l’estil del nou logo “alinea Barcelona amb la tendència adoptada per moltes altres grans metròpolis com ara Nova York, París, Oslo o Hèlsinki, que opten per signar la seva comunicació amb el nom de la ciutat”.
“L’actualització de la identitat visual de l’Ajuntament no respon només a criteris tècnics o estètics, sinó també a una voluntat estratègica”, insisteixen des del consistori. “El nou disseny vol situar Barcelona com una ciutat que cuida la seva imatge i projecta els seus valors tant a escala local com internacional”.
Les explicacions de l’Ajuntament no convencen Junts
Les explicacions de l’Ajuntament no han convençut el president del grup municipal de Junts, Jordi Martí, que ha carregat contra els socialistes. “Això és una operació de màrqueting partidista disfressada de renovació institucional”, ha etzibat. “És cert que calia actualitzar la imatge després de 15 anys i posar ordre en les més de 500 maneres diferents de representar l’Ajuntament que s’havien generat”, ha admès Martí, “però la solució no pot ser eliminar la paraula Ajuntament i fer servir només Barcelona amb els colors del PSC”.
A les xarxes socials la polèmica tampoc ha passat desapercebuda i alguns usuaris han reaccionat amb crítiques contra l’Ajuntament per la decisió de canviar el logo.
A cada bugada perdem un llençol!
— Pere Mas (@PereMas) October 16, 2025
Quin llençol hem perdut…@bcn_ajuntament ?
Mireu atentament 👇https://t.co/eP04rg7gVb Barcelona canvia d'imatge: així és el nou logotip de l'Ajuntament pic.twitter.com/HwBicrKOAS
Avui canvia la marca que identifica l’Ajuntament de Barcelona que s'haurà d'aplicar a tot el volum d'aplicacions, papereria, senyalització… i que ens costarà? pic.twitter.com/Xu4o9pSYGn
— Monti 💬 (@MontiBcn) October 16, 2025