El líder del grup municipal d’ERC, Ernest Maragall, ha demanat a Jaume Collboni que retiri de l’ordre del dia de la Comissió d’Economia l’aprovació del pressupost de l’Ajuntament de Barcelona. En una entrevista al Cafè d’Idees de TVE, el republicà ha apuntat que aquesta “seria la millor solució” i ha detallat que si l’alcalde no retira aquest punt “expressarem la nostra opinió”. Maragall ha acusat Collboni de fer “xantatge” a la ciutat de Barcelona amb “missatges alarmistes” i li retreu al socialista que insinuï que retirar l’aprovació inicial dels pressupostos dugui l’Ajuntament a una pròrroga dels comptes.

A hores d’ara Collboni no compta amb el suport de cap grup de cara a la tramitació inicial dels pressupostos. Maragall s’ha mostrat decebut pel contingut dels pressupostos presentats per Collboni. El líder d’ERC a Barcelona considera que els comptes presentats pel socialista són un retrocés en polítiques progressistes i no presenten “prou visió” de ciutat. No ha estat, però, l’únic retret que ha fet als comptes que presenta el nou alcalde. Maragall ha avisat Collboni que el pressupost de la ciutat de Barcelona és un element que “ha d’estar al servei d’un projecte”. Un dels principals retrets que l’oposició fa a Collboni és que amb només 10 regidors es pot gestionar però no governar la ciutat.

Maragall acusa Collboni de rendir Barcelona a Madrid

Maragall també ha retret a Collboni la reunió d’aquesta setmana amb l’alcalde de la ciutat de Madrid, el popular José Luis Martínez-Almeida. El líder republicà l’acusa d’estar més preocupat per “fer gesticulacions” i de reunir-se amb l’alcalde de Madrid o amb el rei, que no pas de parlar sobre el futur de Barcelona amb els diferents grups municipals. En aquest sentit, el republicà ha criticat la companyia que va tenir Collboni en el seu viatge a Madrid, remarcat que al seu costat va tenir al líder del PP a Barcelona, Daniel Sirera, el qual va donar-li els seus vots per fer-lo alcalde. Tot plegat ho ha definit com una “subordinació madrilenya“.

En definitiva, Maragall assegura que accions com el viatge de Collboni a Madrid llença missatges contradictoris amb l’interès general de la ciutat. En aquest sentit, des d’ERC creuen que Barcelona està perdent un temps crucial per definir quina ha de ser l’estratègia que ha de seguir com a capital de Catalunya.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa