Nova polèmica amb les banderes espanyoles instal·lades “il·legalment” als carrers amb motiu de la manifestació 12 d’octubre, Dia de la Hispanitat. El president del grup municipal de Junts, Jordi Martí Galbis, ha registrat un prec per retreure al govern municipal que incompleixi la seva pròpia normativa i encara no hagi retirat les banderes.
“Més de 24 hores després de la col·locació d’aquestes banderes, que contravenen l’Ordenança Municipal sobre l’Ús del Paisatge Urbà de la ciutat de Barcelona, els serveis municipals encara no han procedit a la seva retirada, malgrat la seva obligació de vetllar pel compliment de la normativa i pel civisme en l’espai públic”, denuncia l’escrit presentat per Galbis.
Exigim a Collboni que retiri les banderes espanyoles del Passeig de Gràcia❗️
— Junts per Barcelona (@Junts_BCN) October 13, 2025
Lamentem la celeritat del govern socialista per netejar les ofrenes florals i senyeres al Monument a Rafael Casanova cada Diada, mentre tolera durant més de 24 hores les banderes que incompleixen… pic.twitter.com/koGARdHiNm
Per això des del partit de Carles Puigdemont reclamen a l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, que “ordeni la retirada immediata de les banderes espanyoles instal·lades il·legalment als fanals del passeig de Gràcia durant la manifestació per la hispanitat del dia 12 d’octubre, tot vetllant pel civisme en l’espai públic”.
Així mateix, li recorden que els serveis municipals demostren una gran “celeritat” per netejar les ofrenes florals i senyeres al monument a Rafael Casanova durant la Diada.
Crítiques a Illa pel viatge a Madrid
Junts també ha retret al president de la Generalitat, Salvador Illa, que viatgés a Madrid per celebrar el 12-O en lloc de quedar-se a Catalunya per gestionar una “situació meteorològica complicada” a Terres de l’Ebre. La portaveu del grup parlamentari de Junts, Mònica Sales, ha comparat Illa amb altres presidents autonòmics, com el valencià Carlos Mazón i la balear Marga Prohens, que sí que van suspendre l’agenda a Madrid. “Va preferir anar d’espectador a aquest acte per servir a Espanya, que és el que sempre manifesta”, ha reblat Sales. Amb tot, la diputada ha reconegut que el president català es va connectar telemàticament a la reunió del Cecat.