La crisi dels cartells contra els germans Maragall -en aquell moment Ernest Maragall era el candidat republicà a les municipals- amb el lema ‘Fora l’Alzheimer de Barcelona’ està sacsejant una Esquerra Republicana que viu immersa en una crisi des de les darreres eleccions al Parlament de Catalunya del 12-M. L’empresa Relevance va demanar als republicans que justifiquessin a factura dels cartells contra els Maragall, encara que fossin amb informes falsificats, tal com ha assenyalat una investigació del diari ARA.
La secretària general d’ERC, Marta Rovira, ha sortit al pas d’aquestes afirmacions i ha assegurat que “no hi ha estructures paral·leles” a ERC i que les campanyes que surten des de la formació republicana “es fan des del departament de comunicació”. Rovira ha assenyalat que aquests cartells, que van sortir des de dins d’ERC, han estat “un error garrafal, lamentable, vergonyant, que no pot tornar a passar”, la secretària general dels republicans ha defensat que s’esclareixin els fets i es depurin les responsabilitats pertinents.

Primeres depuracions de responsabilitats
Rovira assenyala que “en la depuració de responsabilitats és on estem instal·lats ara mateix”, i és que ERC ja ha expedientat a un militant de l’Anoia, a qui se li atribueix la col·locació directa d’aquests cartells, l’exdirector de comunicació Tolo Moya; l’exvicesecretari de comunicació d’ERC Marc Colomer, i l’exportaveu i exviceconseller del Govern Sergi Sabrià.
La secretària general d’ERC s’ha volgut desmarcar d’aquests actes, i ha explicat que “no volem ser definits per les persones que van cometre aquest error ni per l’error concret”, a la vegada que ha reclamat “exigència ètica en totes les campanyes d’activisme que fa ERC”. Rovira, però, ha defensat que des de la formació republicana es derivin “determinats productes de comunicació” a proveïdors, ja que segons la secretària general d’ERC “som un partit molt modest i no podem assumir tota la feinada que s’ha de fer de campanyes de comunicació política”.