Una victòria sense majoria clara. Aquest és l’escenari que preveu per a les pròximes eleccions municipals a Barcelona una enquesta interna del PSC, que dona al candidat socialista Jaume Collboni deu regidors, un sostre al qual també s’hi acostarien tant els comuns com ERC i Junts.

L’estudi avançat aquest dimarts al matí per El món a RAC1 apunta a un possible pacte a tres bandes per poder assolir la majoria i l’alcaldia. En aquest escenari de pactes electorals no hi podrien accedir, però, ni una candidatura impulsada per l’expresident FC Barcelona Sandro Rosell ni Vox, que es quedarien sense representació. Per la seva banda, la CUP podria tornar a aparèixer com un actor polític al consistori barceloní, mentre que Ciutadans protagonitzaria una gran davallada que deixaria la formació taronja al límit de perdre la representació.

En el sondeig -realitzat per la companyia Gesop- no només hi té cabuda la previsió sobre la repartició de regidors, sinó que també inclou altres qüestions en relació amb els comicis municipals. Prop del 80% dels enquestats consideren que és moment d’un canvi a l’alcaldia barcelonina, un dels motius pel qual una gran majoria creu que seran unes eleccions especialment transcendents per al futur de la capital catalana.

Popularitat i valoració dels candidats

Pel que fa al coneixement que té l’electorat dels candidats, l’alcaldessa Ada Colau, el líder republicà Ernest Maragall i l’exbatlle Xavier Trias són els tres cap de files més reconeguts per part de la ciutadania. Collboni en aquest particular rànquing quedaria just per sota de Rosell.

Si mirem quin seria el líder polític més ben valorat de l’espectre barceloní, aquesta enquesta interna del PSC situa Trias com el candidat amb millor nota, amb un 5,5 sobre 10. El següent amb millor valoració és Maragall i el tercer en discòrdia és Collboni que es quedaria només a una dècima de l’aprovat, però un punt per sobre l’alcaldessa Ada Colau, que no passa del quatre.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa