El PSC va guanyar el diumenge passat les eleccions al Parlament de forma clara a tot Catalunya i a Barcelona. La candidatura de Salvador Illa es va imposar a la ciutat amb 183.739 vots, que es tradueixen en un percentatge del 27,89%, amb el 99,12% escrutat. Els socialistes van quedar primers en sis dels 10 districtes i en 58 dels 73 barris. Però, en quin barri va obtenir el PSC els millors resultats? I en quin, els pitjors?
Segons dades de l’Ajuntament de Barcelona, el PSC va rebre el suport més gran a Ciutat Meridiana, amb un 49,1%, seguit de Vallbona i de Baró de Viver, en ambdós casos amb un 45,6%. Ciutat Meridiana i Vallbona són territoris de Nou Barris i Baró de Viver de Sant Andreu. A Nou Barris, Illa va ser el districte on va treure les votacions més altes, amb un 38,26%, mentre que a Sant Andreu es va quedar amb el 31,36%.
Sense arribar al 20%
El barri de tota la ciutat on Illa va rebre menys vots va ser les Tres Torres, amb un 17,5% del total. Tampoc a Sant Gervasi-Galvany ni a Sant Gervasi-Bonanova, els socialistes van obtenir uns bons resultats, ja que es van quedar amb un 19,2% i un 19,6%, respectivament, essent el segon i el tercer barri de la ciutat on menys vots van treure. Al districte de Sarrià-Sant Gervasi, al qual pertanyen els tres barris, es va imposar el PP, amb el 26,47%. En aquest districte, el PSC va aconseguir el 19,59% dels vots, sense guanyar en cap dels barris.

Els millors resultats de Junts, a Vallvidrera
Junts, el partit encapçalat pel president Carles Puigdemont, va ser la segona força a Barcelona, amb 129.696 vots, un 19,68%. La formació va guanyar en tres districtes –Eixample, Gràcia i les Corts– i en 11 barris: Dreta de l’Eixample, l’Antiga Esquerra de l’Eixample, la Nova Esquerra de l’Eixample, les Corts, Vallvidrera-Tibidabo-les Planes, Sarrià, el Putxet i el Farró, Vallcarca-Penitents, la Salut, Vila de Gràcia i el Camp d’en Grassot. Els millors resultats van ser a Vallvidrera-Tibidabo-les Planes (31,6%), Sarrià (29,0%) i la Salut (28,7%). Per districtes, Junts va guanyar a les Corts, amb el 24,22%; a l’Eixample, amb el 25,19%, i a Gràcia, amb el 26,34%.
El PP va pujar de forma notable de vots i a Barcelona en va aconseguir 57.688 més que en les eleccions al Parlament del 2021, amb un total de 90.565, un 13,74%. A banda de guanyar a Sarrià-Sant Gervasi, els populars van quedar primers a quatre barris: les Tres Torres (36%), Pedralbes (35,9%), Sant Gervasi-Bonanova (30,4%) i Sant Gervasi-Galvany (30,3%).
Orriols treu un 3,2% a la Clota, el seu millor resultat
Aliança Catalana, el partit d’ultradreta independentista de Sílvia Orriols, ha entrat per primer cop al Parlament amb dos diputats. A Barcelona, la formació va treure 13.650 vots, el 2,07%. L’únic barri de la ciutat on va superar el 3% va ser la Clota, amb un 3,2%.
Ni ERC, amb 85.169 vots (12,92%), ni els Comuns, amb 58.774 (8,92%), s’han imposat en cap dels barris de la capital catalana.