Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Collboni impulsa una taula pel sensellarisme un dia abans de ser “reprovat” per l’oposició

Les dades de persones sense llar a Barcelona estan en màxims històrics. Fa una setmana, el darrer recompte d’Arrels Fundació situava en prop de 2.000 els ciutadans que dormen al ras, un 43,2% més que fa dos anys. Des de l’Ajuntament, a partir de les xifres del novembre, es parla de prop de 1.800 sense llar, un 33% més que fa un any. Aquest dijous, el govern de Jaume Collboni ha dit que engeguen una Taula de Ciutat per afrontar la problemàtica.

Curiosament, la taula es crea un dia abans que l’oposició escenificarà el “fracàs” de l’alcalde pel que fa a la gestió del sensellarisme en un ple extraordinari convocat per Junts per Barcelona i Barcelona en Comú. La Taula que ara es convoca comptarà amb la participació del síndic de Barcelona, David Bondia; entitats socials, sindicats, la FAVB (Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona), col·legis professionals i persones expertes.

“Reprovació no oficial”, segons Junts

La tinenta d’alcaldia de l’àrea de Drets Socials, Raquel Gil, ha dit que el plenari de divendres no està convocat en clau de reprovació i ha remarcat que han volgut esperar a crear la taula al fet que hi hagués moviments en l’àmbit català pel que fa al sensellarisme -la síndica de greuges de Catalunya, Esther Giménez-Salinas, va organitzar la setmana passada una reunió amb les diferents administracions i va demanar “un acord de país” per abordar el sensellarisme-. Però en conversa amb el TOT Barcelona, el president de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, ha dit que el plenari serà “una reprovació no oficial” de l’alcalde i el seu govern en el qual s’acreditarà el “fracàs” de les polítiques municipals en aquest àmbit.

Un tendal protegeix una persona sense llar a Barcelona / ACN-Joan Mateu Parra

“Transversalitat”

A parer del govern de Collboni, la solució al sensellarisme no pot venir únicament des del món local sinó que cal una “transversalitat” que impliqui una resposta de totes les administracions, ha subratllat la tinenta d’alcaldia. Fins ara, Barcelona ha liderat en solitari aquesta situació, a parer del consistori.

Per a la comissionada d’Acció Social, Sònia Fuertes, la Taula de Ciutat neix amb la voluntat de ser “operativa”, no únicament deliberativa, amb l’objectiu de generar consensos per arribar a l’acord de país que va plantejar la síndica.

Un pla d’acció dotat amb 60 milions

Dos partits tant oposats com Junts i els Comuns s’han posat d’acord per convocar un plenari extraordinari que tindrà lloc divendres a les 09.30 hores, abans del plenari ordinari de desembre. Ambdues formacions exigeixen un pla d’acció dotat amb 60 milions i l’obertura d’un centre de baixa exigència (una mena d’alberg) a cada districte, i denuncien “la inacció i la incapacitat de Collboni per oferir respostes adequades al creixent nombre de persones que dormen al ras”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa