Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Collboni defensa l’ampliació de l’aeroport per connectar Barcelona amb la innovació

L’alcalde de Barcelona, ​​Jaume Collboni, ha defensat aquest dilluns ampliar l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat per connectar la ciutat amb els centres del món on s’innova més, en països com els EUA i Àsia, per no haver de passar per Madrid i reduir així el temps de viatge, ha dit. Durant un diàleg amb el director del diari Abc, Julián Quirós, organitzat pel diari a Casa Seat sota el títol “Barcelona, ​​motor d’Espanya”, Collboni ha afirmat que “si el talent i l’economia són les nostres cartes per competir, hem d’estar connectats amb l’Àsia i els Estats Units”.

D’altra banda, l’alcalde de la capital catalana ha acceptat la reacció de certs sectors socials de la ciutat que es mostren contraris a l’ampliació de l’aeroport de i que posen al focus en l’actual crisi climàtica, però ha afegit que s’ha de valorar “molt bé” i, en aquest sentit, ha subratllat que hi ha maneres de compensar les afectacions al territori. A més, ha afirmat que és compatible voler tenir un turisme de més qualitat que no suposi una massificació i connectar Barcelona amb punts del món rellevants en termes de talent, i per fer-ho possible ha allargat la mà al president de la Generalitat, Salvador Illa: “El president de la Generalitat està determinat a fer-ho i comptarà amb el meu suport”.

Encara sobre infraestructures, l’alcalde de Barcelona ha defensat la necessitat d’invertir per tenir un servei de transport públic de qualitat, i ha dit que un dels seus objectius és ampliar la xarxa del Metro, després que els projectes hagin estat al calaix durant una dècada. A més, ha afegit que s’imagina una ciutat “més descarbonitzada” l’any 2035, amb molts punts de càrrega elèctrica, un transport públic més competitiu, una xarxa de busos electrificada i les estacions intermodals de Sants i la Sagrera.

Quirós i Collboni durant el diàleg / Youtube ABC

Collboni no vol que Barcelona sigui un “parc temàtic”

Tot i la polèmica per esdeveniments com l’exhibició de Fórmula 1 en ple passegi de Gràcia o l’organització de la Copa Amèrica, Collboni ha manifestat que l’activitat turística a les ciutats ha de tenir uns límits i, en aquest sentit, ha defensat la seva mesura d’eliminar les llicències turístiques per al 2028, una decisió que ha titllat de “dràstica”, però necessària; i ha avançat que no serà l’única perquè “no podem créixer indefinidament i que s’expulsi la població local d’un centre històric convertit en parc temàtic”. Collboni ha subratllat que Barcelona és una gran ciutat amb turisme, però no una ciutat turística, i ho ha justificat al·legant que la capital catalana té una economia diversificada que pot donar oportunitats i en què el turisme pot aportar una part i no tot, a les paraules.

D’altra banda, l’alcalde ha reconegut que a la ciutat hi ha un problema de la percepció d’inseguretat, especialment per la multireincidència. En aquest sentit, ha exposat que a Barcelona hi ha 350 persones que “cometen petits delictes de forma sistemàtica i no entren a la presó perquè la justícia és lenta” i ha fet valdre les modificacions del marc legislatiu que l’Ajuntament ha impulsat. “Barcelona torna a cooperar amb els Cossos i les Forces de Seguretat de l’Estat una cosa que durant anys s’havia obviat i fomenta l’augment de la planta penal per trencar l’embut de judicis que s’allarguen anys i permeten la reincidència”, ha subratllat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa