L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha celebrat el nomenament de Jordi Hereu com a nou ministre d’indústria. L’actual alcalde de Barcelona manté que continua “la saga de ministres d’Indústria i Turisme catalans”, després que ja ho fes l’expresident José Montilla, l’any 2004, i l’exalcalde Joan Clos, el 2006. “És una excel·lent notícia, té totes les capacitats i aptituds i crec que ens anirà molt bé com a ciutat i com a país”, ha dit Collboni.
Jordi Hereu serà la cota del PSC al nou executiu de Pedro Sánchez, substituint al fins ara ministre de Cultura i Esports, Miquel Iceta. Anteriorment, l’actual secretari general, Salvador Illa, havia estat ministre de Sanitat amb Pedro Sánchez. Hereu torna a la primera línia política després d’anys en un segon pla, malgrat que els socialistes l’havien recuperat com a actiu en les darreres campanyes electorals. Per a les municipals, de fet, Hereu va erigir-se en escuder de Collboni, llançant dards per tot arreu; criticant sense miraments la gestió d’Ada Colau i distanciant-se de Xavier Trias.

Pas fugaç pel Comitè Assessor d’Infraestructures
Jaume Collboni s’ha referit al nou ministre després d’una trobada del Comitè Assessor d’Infraestructures de l’Ajuntament, liderat per l’exconseller Santi Vila. Collboni ha confirmat que Hereu deixarà de formar-ne part perquè “no és compatible”. L’exalcalde formava part d’un reguitzell de noms d’expolítics, tant de l’Ajuntament com de la Generalitat, i d’empresaris catalans, com ara el president del RACC, Josep Mateu o el director del pla de Rodalies de Catalunya, Pere Macias.
La funció d’aquests perfils és assessorar l’executiu socialista en infraestructures clau com la connexió del tramvia, sobre la qual Collboni ha preferit no fixar una data. Totes les decisions, des de la posició de l’Ajuntament sobre l’ampliació de l’Aeroport del Prat fins al tramvia, hauran de passar tant pel govern com pel plenari, segons ha especificat Collboni. Es tracta, doncs, d’un òrgan assessor que en cap cas prendrà decisions vinculants.