Amb el final de les vacances de Nadal agafa embranzida la precampanya electoral a Barcelona. Amb tots els candidats definits per al 28M, també els partits comencen a perfilar possibles aliances, i també a localitzar els rivals més directes per bastir discursos. En una entrevista a Els Matins de TV3, l’alcaldessa de Barcelona i candidata dels Comuns, Ada Colau, ha deixat clar qui considera que serà el seu principal oponent a les urnes: “És bo que confrontem models de ciutat. En Xavier Trias és el meu rival principal, però més ho és l’abstencionisme”, ha dit Colau l’endemà d’haver-se trobat per dinar amb el candidat de Junts. “Xavier Trias representa un model de ciutat oposat al que nosaltres defensem. Més enllà de ser rivals i tenir grans diferències, ens hem d’esforçar en què aquesta campanya sigui constructiva, respectuosa i basada en propostes de ciutat”, ha concretat.
Socis d’esquerres
Si bé les enquestes també posen a les travesses el candidat del PSC i el d’ERC com a possibles guanyadors del 28M en vots, Colau ha evidenciat que la confrontació de model de ciutat serà amb l’exalcalde Trias. I sobre possibles pactes postelectorals, la candidata dels Comuns ha tancat la porta a un acord amb Junts: “Cadascú hi haurà de dir la seva després de les eleccions i nosaltres som partidaris dels pactes d’esquerra”.

De fet, l’alcaldessa ha defensat la gestió del seu soci de govern, el PSC, en una àrea molt controvertida i que els ciutadans posen al capdavant dels problemes de la ciutat, la seguretat: “Una de principals preocupacions de la ciutadania és la seguretat, que ho porta l’àrea del partit socialista. Jo no en parlaré malament, crec que es fa bona feina, en un context de dificultat”, ha dit a TV3.
“No estem en contra del cotxe”
Durant l’entrevista Colau també ha parlat de les grans obres en què es troba immersa la ciutat i ha tret pit de la política de reducció del trànsit rodat a Barcelona en un context d’emergència climàtica. “No estem en contra del cotxe. Estem perquè el cotxe s’utilitzi de la manera més limitada possible perquè tenim un problema de contaminació i salut pública, com totes les grans ciutats”, ha relatat. A més, ha explicat que diversos estudis estimen en un 30% la reducció de la contaminació a Barcelona arran de les mesures implantades com les Superilles o la ZBE. En aquest sentit, ha posat en valor el seu projecte estrella, les Superilles, assegurant que s’han fet amb el consens ciutadà. “Les superilles no s’han fet per imposició. S’han fet amb processos participatius molt amplis i parlant amb el teixit comercial”, ha sentenciat l’alcaldessa.