A les portes del 12-M, totes les enquestes assenyalen que l’abstenció -el 2021 1,5 milions de catalans que havien anat a votar el 2017 no ho van fer- i els indecisos -prop del 40%– seran determinats per a la composició del Parlament, que es preveu més fragmentada que mai i amb unes aritmètiques de pactes molt complexes. Ara fa 3 anys, la participació en les eleccions catalanes va ser del 53% de mitjana a tot el país, i a Barcelona ciutat la participació va ser lleugerament superior, arribant al 57%.

El PSC s’imposava amb Illa com a candidat a la presidència de la Generalitat amb el 23,5% dels vots, 9,1 punts més que el 2017, i significava una victòria a la ciutat després de 18 anys de no ser la força guanyadora a la capital en unes eleccions catalanes. La segona força més votada al municipi va ser ERC, amb Aragonès com a candidat i amb el 19% dels vots. Junts, amb Puigdemont, va ser tercera força, amb el 17,8% dels suports. Però ara repassem quin va ser el barri amb més abstenció de la ciutat.

Creixement urbanístic al barri de la Marina de Prat Vermell. Futur Parc de les tretze roses.
El barri de la Marina de Prat Vermell, el més abstencionista de Barcelona tant al Parlament com a l’Ajuntament JORDI PLAY

La Marina del Prat Vermell: 27,5% de participació

La Marina de Prat Vermell va batre el rècord d’abstenció el 14-F del 2021: només van anar a les urnes el 27,5 % dels electors. En canvi, la Vila Olímpica del Poblenou va ser el barri més mobilitzat, amb una participació del 73,5 %. De fet, aquest barri és tradicionalment abstencionista, no només en unes eleccions al Parlament. El 28-M, eleccions municipals, també va ser el barri de Barcelona amb menys participació, si bé aquesta va arribar al 40%. La Marina del Prat Vermell va ser un dels 12 dels 73 barris de la ciutat on la participació va ser més baixa que l’abstenció, és a dir, que hi va haver més persones que es van quedar a casa que no pas van anar a votar.

A banda de la baixa participació, en aquest barri de la Zona Franca es va imposar el PSC de Salvador Illa amb el 33% de les paperetes, seguit dels Comuns amb un 15%, VOX amb un 13,6%, ERC amb el 13,2% dels vots, Junts va obtenir el 10%, el PP va sumar el 3% de les paperetes, la CUP el 2,6% i el PDeCAT va tancar el recompte amb l’1,5% dels vots.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa