Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Alamany defensa Junqueras: “És un dels majors actius polítics que tenim”

La líder d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Barcelona, Elisenda Alamany, ha sortit en defensa d’Oriol Junqueras, que els darrers dies ha sentit veus destacades d’ERC que li demanen un pas al costat. Alamany, que forma part de la seva candidatura per tornar a liderar el partit, veu “absurd” que els altres en demanin la retirada perquè “és un dels majors actius polítics que tenim”. En una entrevista al diari Públic, la regidora republicana es pregunta “en què faran gran al partit”, la resta de candidats, desgastant la figura política de Junqueras i ressalta que en la situació actual d’ERC “calen líders”: “Crec que aquesta candidatura [Militància Decidim, de la qual forma part] respecte a les altres, té un lideratge que és molt clar, que és el d’Oriol Junqueras”.

La batalla per liderar ERC pren una marxa més a tan sols sis setmanes del congrés nacional, que decidirà la nova executiva del partit. De fet, en les darreres setmanes, la candidatura de Nova Esquerra Nacional (NEN), vinculada a la figura de Marta Rovira, han elevat el to contra Oriol Junqueras. De fet, figures persones pròximes a NEN, com l’exconseller Tresserrss, han apuntat que a Junqueras “li costa llegir el moment polític i entendre que hi ha hagut un canvi de cicle“. Alamany, que serà la secretària general d’ERC si Junqueras torna a la presidència, hi veu en tot plegat una “campanya de contrast”. “Nosaltres demanem que els candidats facin més entrevistes i s’expliquin, en comptes de treure figures que han acumulat càrrecs durant anys per exigir-li a Oriol Junqueras que no es presenti”, apunta durant la conversa.

La líder d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, Elisenda Alamany, en una roda de premsa / Europa Press

Sobre el suport de Maragall a NEN: “És legítim”

En aquesta entrevista, Alamany també es refereix al suport d’Ernest Maragall a NEN. “És legítim que hagi perdonat a les persones que van idear l’afer dels cartells i fins i tot que els doni suport”, diu Alamany, apuntant, indirectament, a la candidatura encapçalada per Xavier Godàs. “A mi cap procés congressual em farà oblidar els cinc anys que he passat al costat d’Ernest Maragall. Ara bé, si soc secretària general, em pertocarà anar fins al final d’aquesta investigació, al marge de si el senyor Maragall ha perdonat o no a les persones que hi estaven implicades”, conclou Alamany.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Català. a octubre 20, 2024 | 18:51
    Català. octubre 20, 2024 | 18:51
    Es clar: en el país dels cecs el borni es el rei.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa