L’Ajuntament de Barcelona, en mans de Jaume Collboni, ha anunciat aquest divendres que recorrerà les dues sentències que s’han conegut aquest mateix matí contra el polèmic eix verd de Consell de Cent -una de les obres principals de l’exalcaldessa barcelonina Ada Colau, la qual va aprovar en el darrer tram del seu mandat. La justícia considera que la pacificació de l’artèria de l’Eixample no es va dur a terme correctament, ja que s’hauria d’haver modificat el Pla General Metropolità (PGM). Fonts municipals, però, apunten a l’Agència Catalana de Notícies (ACN) que la tramitació corresponent es va dur a terme seguint els passos de la legalitat. De fet, les mateixes fonts asseguren que la mateixa justícia els va donar la raó amb una sentència favorable al consistori.
En aquesta línia, tenint en compte la versió que sustenten des de l’Ajuntament, les fonts del govern de Collboni consideren que les discrepàncies judicials “posen de relleu que s’ha d’avançar en la desjudicialització dels eixos verds, que mai s’hauria d’haver produït”. “Si s’hagués treballat amb consens i diàleg i s’haguessin tingut en compte les preocupacions i discrepàncies [entre veïns i alguns comerciants, principalment] sobre els eixos verds no s’hauria arribat fins aquí”, apunten.

El revés judicial
Tal com ha avançat La Vanguardia aquest matí, el jutjat Contenciós Administratiu número 4 de Barcelona ha donat la raó a l’Associació Amics del Passeig de Gràcia i Foment del Treball i ha dictat dues sentències en les quals anul·la i deixa sense efecte els acords de la Comissió de Govern del maig del 2022. Es tracta, doncs, de la cinquena sentència contrària al projecte executiu de reurbanització dels eixos verds de l’Eixample. Per a les fonts municipals consultades per l’ACN, però, aquest revés judicial igual que els anteriors, és una “oportunitat per desjudicialitzar els eixos verds”: “Hem de fer les coses d’una altra manera”, asseveren. Tot i els embats de la justícia, però, el consistori -ara en mans socialistes- no es fa enrere i assegura que farà més pacificacions, però “escoltant, compartint i arribant a acords”, perquè la ciutat necessita més espais verds i per als vianants i una mobilitat més sostenible.