La part superior de la Via Laietana ha començat a alliberar-se de les obres un any i mig després. El tram que va entre les places d’Urquinaona i d’Antoni Maura va reobrir-se aquest diumenge al trànsit estrenant dos carrils descendents, un dels quals reservat per a bus, taxis i bicicletes. També n’hi ha un d’ascendent que, fins que culmini l’habilitació del carril bici contigu de pujada, només l’utilitzaran de manera puntual els veïns que hagin de sortir o accedir als aparcaments de la zona.

Cal recordar que la reforma d’aquesta artèria de la capital catalana va començar el març del 2022 amb l’objectiu d’ampliar-ne les voreres i reduir-ne el trànsit. La primera fase -que ha acabat amb diversos mesos de retard- ha servit per transformar el tram que va de la plaça d’Urquinaona a la d’Antoni Maura i, des del dissabte, ja està en marxa la segona fase d’aquests treballs, que se centraran en el recorregut que uneix les places d’Antoni Maura i d’Idrissa Diallo. Aquesta actuació implicarà, doncs, que el trànsit en sentit muntanya entre les dues places quedi completament tallat durant 21 mesos.

Una reforma que hauria de culminar el 2024

El que sí que es mantindran són els dos carrils bus-taxi, que són tant de baixada com de pujada. Tanmateix, per tal de minimitzar les molèsties, es farà un carril bici segregat de pujada i un altre de baixada que podran fer servir les bicicletes i els autobusos. En principi, les afectacions haurien d’acabar quan les obres estiguin completament enllestides del 2024. Un altre dels canvis més significatius que suposaran les obres és la pràctica desaparició del sentit ascendent de circulació. El carrer de Jonqueres pacificat permetrà només el pas de veïns i en sentit descendent, la qual cosa vol dir que no es podrà fer servir la Via Laietana per arribar al districte de l’Eixample des del mar.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Patètic a setembre 04, 2023 | 12:30
    Patètic setembre 04, 2023 | 12:30
    I aquesta destrossa quan s'arreglarà? Quan marxi el perdedor de Collboni? La gent no es mereix tanta incompetència.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa