Unes dades i dues lectures diferents. L’Ajuntament de Barcelona ha presentat a les principals entitats veïnals de l’Eixample les xifres que expliquen el dia a dia de l’eix verd de Consell de Cent. Especialment destacades són les dades del radar pedagògic, que ha avançat Betevé i ha pogut consultar posteriorment el TOT Barcelona. Entre el 25 de juny i al 4 de juliol, la mitjana de velocitat va ser de 20 quilòmetres per hora. Malgrat que el màxim permès és de 10 km/h, el 85% van superar-ne els 25. Són fires que el mateix Ajuntament avisa que poden ser més baixes de l’habitual, tenint en compte que s’han agafat un cop finalitzat el curs escolar.
Set de cada deu vehicles (70,75%) que circulen per Consell de Cent són bicicletes, i un de cada deu (10,61%), patinets elèctrics. Els vehicles de motor són minoria (18,65%). Ara bé, les dades d’excés de velocitat no discriminen per vehicles. Algunes lectures assenyalen les bicicletes i els patinets com a causants dels excessos, però Eixample Respira insisteix que aquestes dades “no impliquen que el 80% de vehicles que excedeixen la velocitat siguin bicis i patinets, com han donat a entendre”. De fet, l’associació assenyala que és “preocupant” que hi hagi registres al radar que superin els 30, els 35 i fins i tot els 40 km/h. “Evidentment, aquests no són bicis i patinets”, remarca l’entitat en declaracions a aquest diari.
Quina és la velocitat màxima?
El 23 juny, quan passaven quatre minuts de les 16 hores, el radar pedagògic de Consell de Cent va enxampar un fitipaldi a 40 km/h. No és un cas aïllat, en dues setmanes, el radar ha detectat conductors a 40 km/h –rècord registrat– en sis ocasions. La xifra supera el centenar en aquells casos en què se superen els 30 km/h. L’Ajuntament recorda que ha desplegat agents cívics a la zona i que pròximament intensificarà la presència de la Guàrdia Urbana per evitar que els vehicles s’excedeixin.
