Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El sindicat CGT convoca una vaga de Renfe a Barcelona

El sindicat CGT -minoritari a l’empresa de ferrocarrils espanyola- ha convocat els treballadors de Renfe a una jornada de vaga de 23 hores per al pròxim 19 de juliol, que aplicarà en set territoris de l’Estat, entre els quals, Barcelona. El Sector Federal Ferroviari de la Confederació General del Treball (SFF-CGT) també farà una concentració a les portes de la seu del ministeri espanyol de Transports, amb l’objectiu de “reclamar solucions” per al sector ferroviari.

Dimecres 19 de juliol

El sindicat ha convocat la vaga per aquest dimecres, explicant en un comunicat que el desafiament “més gran” a què s’enfronta el sector ferroviari en un futur immediat és la falta de personal. Una precarietat que, segons el sindicat, incideix directament en “l’externalització de tasques, la precarietat laboral i un servei de pitjor qualitat”. “Les places no s’estan reposant amb personal nou, cosa que està generant que molts col·lectius pateixin sobreexplotació“, afegeix la CGT, que assegura que “l’última maniobra” ha estat intentar privatitzar Renfe Mercaderies, el personal del qual passaria a una empresa nova constituïda per Renfe i un soci privat, sense garanties de mantenir les condicions laborals.

Incidències al servei

Però a més de la manca de personal, el servei de Renfe a Catalunya, i especialment a Barcelona, està marcat per les avaries i incidències freqüents, que provoquen retards en el servei. El darrer episodi, durant una setmana complicada a principis de maig, en què es van produir retards importants en les línies R8, R17 i RT2 en trams dels seus recorreguts. De fet, un memorial de greuges de Territori sobre Rodalies recull retards de fins a 19 anys en obres projectades, que tenen també un impacte directe en el servei. A més, es va comptabilitzar que en quatre mesos, només 22 dies van ser sense incidències en el servei de Rodalies de Catalunya.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa