La línia V15, que va des de la Barceloneta fins a l’Avinguda Tibidabo, és la segona línia urbana d’autobusos d’alta capacitat 100% elèctrica. TMB anuncia que a partir d’ara aquesta línia comptarà amb 16 vehicles articulats totalment elèctrics i una infraestructura per poder carregar les bateries durant el servei. Per optimitzar el temps de càrrega, TMB ha adquirit tres carregadors ultraràpids que es col·locaran als extrems de la línia i calculen que la càrrega es podrà fer “en uns cinc minuts”.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que amb l’electrificació de la línia V15 fan un pas més cap “una mobilitat totalment sostenible” i que els “compromet amb la lluita contra l’emergència climàtica”. La primera línia a passar-se al model 100% elèctric va ser l’H16, que cobreix el trajecte entre Passeig Zona Franca i Fòrum Campus Besòs, l’estiu del 2021. L’H16 compta amb una flota de 30 busos circulant, i amb l’entrada de la nova línia, es preveu que n’arribin 78 més ben aviat. Bonet informa que en els pròxims dos anys preveu “adquirir nous vehicles elèctrics per seguir ampliant la flota verda i tenir-ne 232 l’any 2024”, i avança també que preveuen que la pròxima línia que sigui 100% elèctrica sigui l’H12.
Una càrrega més ràpida
La càrrega ultraràpida es fa a través de dos elements: el carregador, que és un pilar d’uns cinc metres d’altura aproximadament, semblant a un fanal, i, per altra banda, un pantògraf, que és una espècie de braç metàl·lic retràctil situat al sostre de l’autobús que s’enganxa al carregador un cop es troben ben alineats. “Es podran carregar les bateries durant el servei fins al nivell òptim del 90% aprofitant el temps de regulació en la parada de final de recorregut“, explica TMB. Actualment, Barcelona ja compta amb més de trenta carregadors repartits per la ciutat, i ara se n’han afegit 61 més a les diferents cotxeres.