La tuneladora del tram central de la línia 9 de metro es torna a posar en marxa amb l’objectiu d’arribar fins a l’estació de Lesseps de cara a l’estiu de l’any vinent, tal com ja estava previst. Així ho ha detallat aquest matí la responsable del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, la consellera Sílvia Paneque, durant la seva visita als preparatius per reprendre l’activitat, que ja fa més d’un any que està aturada a l’estació de Mandri. Així doncs, en els pròxims dies, segons apunten des del Govern, la tuneladora de l’L9 reprendrà les obres per complir amb els calendaris previstos. Durant el pròxim any s’ha de construir un ramal d’1,6 quilòmetres que separa les estacions de Mandri i la de Lesseps. La consellera defensa que la represa de les obres permet marcar “fites clares i avaluables”.
Per la seva banda, el director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, assegura que també han reforçat la tuneladora perquè pugui adaptar-se als nous escenaris de les obres. Segons apunta, durant la construcció del nou ramal fins a Lesseps, els operadors es trobaran amb tres escenaris diferenciats: granit, pissarres i gresos. Els càlculs són que pugui avançar una mitjana d’uns 130 metres. Mentre es vagin duent a terme les obres, que encara els queden anys per finalitzar-se completament, la línia L9 ja anirà agafant forma. En detall, Paneque ha concretat que es farà “l’obertura parcial mentre continua l’obra”, en referència a la posada en marxa de les estacions de La Sagrera TAV, La Sagrera, Plaça Maragall i Guinardó | Hospital de Sant Pau a finals del 2027 (3,6 quilòmetres).

2032, la data assenyalada
L’administració catalana s’ha fixat el 2032 com l’objectiu per posar en marxa la totalitat de la línia. Segons el calendari amb el qual treballen, l’objectiu és que de cara a principis del 2030 ja estigui enllestida l’estació de Lesseps i, a finals del mateix, l’estació del Camp Nou. Un any després es pretén connectar l’L9 i l’L10 Nord i Sud amb la inauguració de les estacions Campus Nord, Sarrià, Mandri i Sanllehy. Tot i això, no s’aturarà a totes les estacions fins al 2032, quan entrin en funcionament Manuel Girona i Putxet. La consellera ha precisat que la inversió feta entre 2025 i 2032 serà de 1.000 milions d’euros i el cost total de l’obra s’enfila a 6.271 milions: “Després de molts anys comencem a veure el final”, ha celebrat la titular de la cartera de Territori.