Les obres de l’L8 faran un pas endavant decisió de cara a l’estiu del 2026. En aquestes dates és quan es preveu que la tuneladora comenci a perforar des de la Gran Via de les Corts Catalanes fins a Gràcia, en un recorregut de 3,6 quilòmetres de túnel que s’executaran en un termini aproximat d’uns tretze mesos. Així ho ha confirmat aquest dijous el secretari d’Infraestructures de la Generalitat, Manel Nadal, que ha precisat que la màquina es traslladarà per peces des de Sant Boi de Llobregat -on està passant les inspeccions tècniques- fins a la plaça d’Espanya durant el primer trimestre de l’any. Cal recordar que fins ara s’han executat tasques com el desviament de serveis, les inspeccions tècniques i auscultacions dels edificis properes a les obres i la instal·lació de proteccions acústiques, entre d’altres.
En una reunió amb els veïns de la zona afectada recollida per l’ACN, Nadal ha explicat que la tuneladora s’introduirà al pou de la Gran Via en dues tandes, una primera amb quatre remolcs i la segona amb dos remolcs més. Entre la primera i la segona fase hi haurà una aturada per acabar de muntar la tuneladora, però quan ja estigui del tot preparada perforarà de manera ininterrompuda. El projecte preveu, doncs, unir Plaça Espanya i Gràcia a través d’un tram amb tres estacions, que requerirà una inversió de 435 milions d’euros i pretén captar 19 milions de passatgers només en aquest nou recorregut.
Obres endarrerides gairebé un any
El secretari d’Infraestructures també ha confirmat que diversos inconvenients tècnics han obligat a endarrerir gairebé un any la finalització de les obres a la zona de Francesc Macià i l’Hospital Clínic. En concret, estava previst que els treballs en aquesta zona s’acabessin abans d’aquest Nadal, un termini que els tècnics han hagut d’endarrerir gairebé un any perquè hi ha hagut problemes amb el desviament de serveis, les pantalles que s’estan instal·lant i la coberta.
Pel que fa als treballs al carrer de Muntaner, es reprendran al gener després d’aturar-se per la vaga dels treballadors del servei d’arqueologia. L’objectiu és restablir dos carrils de trànsit a principis de 2027 una vegada s’hagin reprès al gener els treballs de construcció del pou de la sortida d’emergència.

