La Meridiana ha tornat a ser l’escenari aquest diumenge d’una acció reivindicativa per recosir les dues Trinitats. Més d’un centenar de veïns han tallat aquesta artèria de la capital catalana per reclamar que s’uneixi la parada del metro de Trinitat Nova (L3 i L4) amb la de Trinitat Vella (L1). Ho han fet amb l’objectiu de pressionar les autoritats perquè treguin “d’una vegada per totes” aquest projecte del calaix i deixin de posposar una mesura esmenaria en certa manera la ferida oberta entre aquests dos territoris.

“Tenim clar que no pararem aquí, potser la pròxima vegada ens concentrem un dia que no sigui festiu”, ha assenyalat aquest matí Paco Flórez, un dels membres de la plataforma Trinitat per la Mateixa Via, que unes declaracions recollides per l’ACN ha apressat tant l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya a prendre cartes en l’assumpte i escoltar les reivindicacions del veïnat d’aquesta zona de la capital catalana.

Primer aniversari de la cadena humana històrica

Cal recordar que ara fa just un any, centenars de persones van protagonitzar una cadena humana històrica que va unir la Trinitat Nova amb la Trinitat Vella amb l’objectiu de demanar precisament recosir aquests dos territoris separats per l’obertura de la Meridiana. Sobre el terreny, les dues trinitats estan dividies pels onze carrils que conformen aquesta artèria a la seva entrada a Barcelona. I administrativament, la divisió situa una de les Trinitats al districte de Sant Andreu i l’altra a Nou Barris.

“A banda d’aquestes divisions, la falta d’inversió en la connectivitat terrestre és evident. Només hi ha hagut un parell de passarel·les que ens connectin i després va arribar el pont de Sarajevo. Allargant el metro també recuperaríem el nostre barri històric”, detallava en un reportatge publicat pel TOT Barcelona ara fa u any el president de l’Associació de Veïns de Trinitat Nova, Antonio Trenas. Actualment, no hi ha cap connexió factible en metro i només els busos 127 i 60 connecten les dues zones per un ramal annex a la ronda de Dalt.

Més enllà de tancar en certa manera la ferida oberta entre els dos territoris, el transbordament de Trinitat Vella permetria a tota l’àrea de Sant Andreu i Santa Coloma arribar a l’Hospital Vall Hebron o a la zona universitària de Mundet en només 15 o 20 minuts. A més, com l’L1 del metro s’ampliarà fins a Badalona, aquest intercanviador amb l’L3 connectaria les dues ciutats i uniria el nord; de Vall d’Hebron cap al mar passant per Santa Coloma.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa