La xarxa del metro de Barcelona no serà completament accessible abans del 2025. Malgrat que la previsió de la Generalitat era que la totalitat de l’entramat de línies que vertebren el subsol de la capital catalana pogués estar habilitat per a persones amb mobilitat reduïda en un termini màxim de dos anys, el retard en les obres dels diferents accessos i andanes fa indicar que aquesta data es posposarà i que les tasques no es podran enllestir fins ben entrat l’any 2025.
Segons informa Betevé, els tres darrers intercanviadors de la xarxa que seran accessibles en cadira de rodes són els de les estacions de Verdaguer (línies L4 i L5), Plaça de Sants (línies L1 i L5) i Urquinaona (línies L1 i L4). Aquests tres espais del metro barceloní seran els últims a reformar-se i permetran completar un entramat completament accessible, que actualment només es troba lleugerament per sobre del 90%.
Cal recordar que en aquests moments Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està duent a terme obres de remodelació en les parades d’Espanya (línies L1 i L3) i Maragall (línies L4 i L5) i que la previsió és que a partir del 2024 arrenquin els treballs a l’estació de Ciutadella-Vila Olímpica (línia L4).
Un ascensor de la línia L2, en obres almenys fins al 17 de novembre
Per altra banda, TMB ha informat aquest dilluns al matí en una publicació a través de les xarxes socials que a partir d’avui i almenys fins al pròxim 17 de novembre estarà fora de servei un dels ascensors de l’estació Sagrada Família de la línia L2 del metro de la capital catalana a causa d’unes obres de millora. En concret, no funcionarà l’ascensor que comunica l’andana direcció Badalona Pompeu Fabra amb el vestíbul de l’accés Provença / Avinguda Gaudí. Els treballs podrien allargar-se alguns dies més, en funció de les dificultats que es trobin els operaris.