La inauguració de tramvia entre Glòries i Verdaguer és cada cop més a prop. Amb les obres de les vies enllestides i els combois circulant en proves des de l’estiu, el servei podria entrar en funcionament entre la segona i la tercera setmana de novembre, ha avançat La Vanguardia. Fins i tot algunes entitats veïnals, com l’associació de veïns de Fort Pienc, pensa que podria ser el 16 de novembre, ha dit el president Jordi Casanovas a betevé.
Fonts del servei de premsa l’Ajuntament no han confirmat aquestes dades i s’han limitat a dir que ja informaran “degudament dels pròxims passos del tramvia”. Al llarg dels darrers mesos, el consistori sempre ha dit que serà a la tardor. Les proves van començar el 16 de juliol passat.
El tramvia de BCN arrenca la seva marxa per la Diagonal. Un moment històric davant els pals a les rodes que li ha posat el carlisme català.
— Pau Noy (@PauNoyS) July 16, 2024
Ara, a veure quan Collbony aixeca el veto perquè arribi a Francesc Macià. Sembla mentida que un socialista pugui fer això.@jaumecollboni pic.twitter.com/0H3vLLAFX9
El tramvia doblarà els viatgers
La nova connexió permetrà anar de Glòries a Verdaguer en només 6 minuts i enllaçarà el tram amb les línies de metro L1, L2, L4 i L5. L’Ajuntament remarca que el tramvia doblarà el nombre d’usuaris actuals, arribant als 24.000 viatges diaris.
Quan entri en funcionament aquest tram, només quedarà per executar les obres entre Verdaguer i la plaça de Francesc Macià-Avinguda de Sarrià per enllaçar el Trambaix i Trambesòs. A finals de juliol, l’alcalde Jaume Collboni va vincular les obres a l’aprovació del pressupost municipal, i també al de la Generalitat. Amb el projecte executiu enllestit, la construcció podria començar l’estiu del 2025.
Més de 200 milions
Els costos municipals de la connexió entre Verdaguer i l’avinguda de Sarrià pujaran a 114,2 milions d’euros, i inclouran 59,5 milions per a la construcció del col·lector, entre el carrer de Girona i la plaça de Francesc Macià (uns treballs previs obligats), i 55 més per a la urbanització dels 2,8 quilòmetres entre Verdaguer i l’avinguda de Sarrià. A aquestes partides, caldrà afegir-hi uns 100 milions més que haurà de pagar la Generalitat i que corresponen a la xarxa tramviària, segons els càlculs fets per la tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, a principis d’agost. En total, seran més de 200 milions d’euros.

