Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’Ajuntament s’embolica amb la connexió pendent del tramvia

El govern de Jaume Collboni està decidit a completar la connexió del tramvia, que el passat cap de setmana va arribar per primer cop a Verdaguer. Ara bé, l’Ajuntament s’ha embolicat amb les obres de la segona fase. Dijous passat, el tinent d’alcaldia i responsable de l’àrea econòmica, Jordi Valls, explicava, en un consell de barri amb els veïns de la Dreta de l’Eixample, que la idea és estructurar les obres “en dues fases”: una primera de Verdaguer a passeig de Gràcia i una segona que completaria el trajecte fins Francesc Macià. En tot cas, fonts de l’àrea d’urbanisme i mobilitat consultades per aquest diari insisteixen que la connexió “està plantejada per executar-se tot junt de manera global”.

El primer capítol de l’embolic ens situa en el consell de barri de la setmana passada, que ha repescat El País en una informació. El regidor presentava l’informe del districte, celebrava l’arribada del tramvia a Verdaguer i, sobre la següent fase, ja avançava un “veurem”. “És una obra de 200 milions, per aconseguir això necessitem que el Govern de la Generalitat també expressi aquesta voluntat, que em consta que també la té”, diu Valls, partidari de dividir en fases la connexió, en la trobada veïnal. “L’important és focalitzar-se, o almenys aquest regidor vol focalitzar-se, en la primera. Veig difícil que ens puguem menjar tot aquest projecte si no ho fem per parts”, rematava l’explicació.

Fonts de l’àrea d’urbanisme i mobilitat de l’Ajuntament no acaben de confirmar, en tot cas, que la intenció sigui aquesta. “Aquesta segona fase està plantejada per executar-se tot junt de manera global”, recorden. I matisen que “si s’ha de fer en subfases o trams, per qüestions d’impacte i afectacions de les obres, és una qüestió que es decidirà més endavant en coordinació amb l’ATM”.

El tramvia arriba a Verdaguer des de Glòries el dia de l'estrena del servei en dia feiner/ ACN
El tramvia arriba a Verdaguer des de Glòries el dia de l’estrena del servei en dia feiner/ ACN

Un projecte de 200 milions

L’Ajuntament ja té enllestit el projecte executiu del tramvia fins a Francesc Macià, pendent encara d’aconseguir el finançament necessari per fer les obres. La titular d’urbanisme del govern municipal, Laia Bonet, xifra en 114,2 milions la inversió que haurà de fer el consistori: 59,5 milions per a la construcció del col·lector, entre el carrer de Girona i la plaça de Francesc Macià, i 55 més per a la urbanització dels 2,8 quilòmetres entre Verdaguer i l’avinguda de Sarrià. La Generalitat hauria d’assumir 100 milions més que corresponen a la xarxa del tramvia com a tal.

El calendari preveu que les obres durin 40 mesos, cosa que ens situaria a finals de 2028. El darrer tram transformarà 2,8 quilòmetres de la diagonal i connectarà definitivament les localitats de Sant Adrià del Besòs i Badalona amb el centre de Barcelona i els municipis del Baix Llobregat. Les obres també haurien de canviar la fisonomia de la Diagonal, amb dos carrils per sentit de circulació als laterals i un guany de 16.000 metres querats per a vianants.

Més notícies
Notícia: El tramvia fins a Verdaguer s’estrena en dia feiner sense incidents
Comparteix
El nou recorregut ha viscut la seva primera hora punta aquest dilluns sense massa problemes amb l'excepció d'alguns retards puntuals
Notícia: Collboni insisteix a vincular la següent fase del tramvia als pressupostos
Comparteix
Els Comuns han demanat "deslligar" les obres del tramvia de la negociació pressupostària
Notícia: Tres noves parades de tramvia: on són i amb quin metro connecten
Comparteix
Entren en servei tres noves parades de tramvia, amb les quals es podrà enllaçar amb altres estacions de metro i de bus
Notícia: La festa de l’estrena del tramvia es posposa en solidaritat amb València
Comparteix
Es manté pel mateix dissabte l'entrada en servei del nou tram del transport, entre Glòries i Verdaguer

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa