El tram del tramvia entre les Glòries i Verdaguer, el primer que havia previst l’executiu d’Ada Colau per unir tota la infraestructura per la diagonal, ja és una realitat. El nou recorregut ha arribat finalment enmig de tibantors amb els sindicats, amb una convocaria de vaga inclosa, que han provocat que l’estrena del nou trajecte s’hagi posposat un dia, de dissabte a diumenge. En tot cas, el nou tram és una realitat i tota una alegria per als Comuns, que van treure del calaix una connexió polèmica que va fer caure l’exalcalde socialista Jordi Hereu. Barcelona en Comú no en té prou i continua pressionant per fer realitat la connexió sencera, que l’alcalde Jaume Collboni vincula a l’aprovació dels pressupostos. “Hi ha un compromís i majoria política suficient per tirar endavant el tramvia fins a Francesc Macià. Per tant, li demanem a l’alcalde que la deslligui dels pressupostos. Tant si hi ha o no pressupostos el 2025, ha d’haver-hi tramvia el 2027″, ha apuntat aquest diumenge la presidenta de BComú, Janet Sanz.
La nova presidenta del grup municipal ha subratllat l’acord polític que, segons ha comentat, hi ha a l’Ajuntament de Barcelona. Un fet que fa necessari que el compromís amb el tramvia es desvinculi dels comptes, que també aterren altres qüestions, com l’habitatge, que generen menys entesa entre els grups.
Els Comuns titllet la connexió sencera d'”indispensable” i remarquen “tota la feina que hem fet per tenir aquestes tres noves parades“. En aquest sentit, i perquè el que queda de connexió no quedi en res, Sanz ha demanat a Collboni que “acceleri” el projecte perquè el tram fins a Francesc Macià arribi “com més aviat millor”. Sanz dubta del compromís de Collboni, sobre el qual ha dit que, en alguna ocasió, ha “qüestionat” la connexió del tramvia. “Vam deixar la feina feta. Calia fer els projectes concerts i s’han encarregat amb retard”, ha dit al matí, en declaracions recollides per l’Agència Catalana de Notícies.

La PTP demana la connexió “amb urgència”
Coincidint amb l’estrena del nou trajecte, altres veus han sortit a demanar la connexió completa. El portaveu de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, ha demanat que es faci “amb urgència”. Riol ha lamentat que s’hagi trigat dues dècades a executar la primera part del projecte, que s’ha fet servir com a “arma política”, ha criticat. La connexió es va posar sobre la taula durant el mandat de Jordi Hereu, que va perdre una consulta amb la ciutadania i, poc més tard, l’alcaldia, en mans d’un Xavier Trias contrari al tramvia per la Diagonal.
Riol insisteix que “no hi ha una oposició ciutadana real” i que la infraestructura “no va en contra de ningú”. “El tramvia es reivindicarà per si sol”, ha insistit, mentre que demana estar “vigilants” per si el PSC fa marxa enrere i no acaba executant el que queda de connexió.