El tramvia de la Diagonal -en concret el tram entre Glòries i Verdaguer– ja és una realitat, tot i que els passatgers encara no podran fer el recorregut complet. D’aquesta manera, després d’anys de polèmiques i crítiques entre els partits barcelonins, Jaume Collboni, actual alcalde de Barcelona ha permès la posada en marxa d’aquesta nova ruta, que en l’època d’Ada Colau s’assegurava que permetria alliberar la capital catalana d’uns 14.000 vehicles al dia. Ara bé, fins passat l’estiu no hi podran començar a pujar passatgers, ja que de moment funcionarà de nit i únicament per fer proves d’integració dels combois amb altres infraestructures.
El passat 15 de juliol es va realitzar la primera prova, aquest dilluns està previst que es realitzi altra i es continuaran fent diferents sortides en horari nocturn i diürn en funció de les necessitats tècniques, informa l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i l’Ajuntament de Barcelona en un comunicat conjunt. Els encreuaments del nou tram estan senyalitzats amb cartells que alerten del pas de tramvies en fase de proves, que permetran fer les comprovacions i els ajustos necessaris per a poder posar en funcionament el servei aquesta tardor després de realitzar una marxa en blanc. Així i tot, encara es necessita una mica més de temps perquè la integració sigui tot un èxit, tal com ha anunciat l’autoritat.

La primera i exitosa sortida del tram
Un comboi va fer la primera sortida a una velocitat reduïda de 5 km/h el passat 16 de juliol. L’exploració es va fer de nit per generar les mínimes afectacions possibles de la circulació i va generar certa expectació entre alguns curiosos que es van aturar a observar la sortida del tram. La previsió de les autoritats és que el servei sigui una realitat la tardor de 2024. Aquesta nova connexió permetrà anar de Glòries a Verdaguer en només 6 minuts i enllaçarà el tram amb les línies de metro L1, L2, L4 i L5. L’Ajuntament remarca que el tramvia doblarà el nombre d’usuaris actuals, arribant als 24.000 viatges diaris.




