TMB obrirà una botiga de productes de marxandatge de la companyia a l’estació de metro de Sagrada Família, segons han confirmat al TOT Barcelona fonts de l’empresa. El projecte es porta amb molta discreció i no es coneixen gaires detalls més enllà d’un contracte milionari que ha sortit a licitació per gestionar l’establiment. De moment, l’empresa només confirma que la botiga vendrà “productes de TMB” i descarta que s’hi puguin trobar souvenirs o altres productes vinculats amb la ciutat. La ubicació de la botiga, al passadís que connecta l’L5 amb l’L2, al costat de les taquilles d’entrada de la parada de metro de Sagrada Família, no és casual. La Sagrada Família és un dels atractius turístics més importants de la ciutat i així TMB s’assegura un flux constant de persones.
Com passa moltes vegades en aquesta ciutat, l’avís que alguna cosa s’estava movent a l’estació de metro de Sagrada Família l’ha fet un usuari habitual de la parada, que divendres passat caminava amb pressa pel passadís del transbord entre les dues línies i es va adonar que hi havia moviment a l’establiment, que feia temps que tenia la persiana abaixada. En conversa amb aquest diari, explica que no va poder tafanejar gaire, però mentre passava per davant va tenir temps de fera una foto que revela un detall important: el cartell que es veu a l’entrada de l’establiment dona una pista del nom, que podria ser “TMB La Botiga”, tot i que la companyia no ho confirma ni dona més detalls al respecte.
🚇✨ Notícia increïble! @TMB_Barcelona obrirà una botiga de marxandatge al metro de Sagrada Família 😍👏
— Hugo (@huguito_zip) October 31, 2025
Una idea que ja tenien altres com el @metro_madrid, @TfL o fins i tot el @TRAM_Barcelona!
No puc estar més il·lusionat #TMB #Barcelona pic.twitter.com/RCvnCMGinl
Un concurs per gestionar la botiga
Pocs dies abans que el perspicaç usuari captés la foto dels treballs a la botiga, TMB va treure a licitació el contracte de la concessió de la botiga, que té un pressupost inicial d’1,95 milions d’euros per als tres primers anys i que contempla una pròrroga de dos anys més. Afegint uns 321.000 euros més reservats a “modificacions contractuals”, el valor total del contracte pels cinc anys pujaria a 3,63 milions d’euros (IVA inclòs). Així mateix, el concurs detalla que, entre altres productes, la futura botiga de TMB vendrà “títols Hola Barcelona, Telefèric, BBT, Catalunya Bus Turístic, packs amb tercers, altres productes de mobilitat i productes de merchandising” de la companyia.

Segons consta a la licitació consultada pel TOT Barcelona, el cost íntegre del contracte és per costejar el personal de la botiga. El concurs reserva 3.000 hores anuals per a la categoria de coordinació, que s’hauran de repartir almenys dues persones, amb un cost de 66.990 euros; 10.400 hores per al personal de la botiga pròpiament dit, que equival a 5,6 jornades completes, amb un preu de 176.176 euros anuals; 15.000 hores per als promotors amb un cost de 277.200 euros; i es preveuen unes 1.000 hores de formació per 15.719 euros. En total, 536.076 euros l’any, IVA exclòs.

Experiències similars de molt èxit
La iniciativa de TMB no és pionera. El Metro de Madrid, per exemple, fa temps que gestiona tres botigues similars a les estacions de Sol, Plaza de Castilla i Ópera, en els quals turistes, ciutadans i aficionats al suburbà poden trobar tota mena de productes: des de bolígrafs, paraigües i rellotges, fins a pòsters amb el mapa del metro de Madrid, roba, jocs taula o vambes. També disposen de botiga en línia per arribar a potencials clients d’arreu del món. Ara per ara no se sap si TMB també té previst obrir un espai al seu web per comercialitzar els productes. Més a prop de casa, el TRAM també disposa d’una botiga en línia on ven samarretes, llibretes, tasses, jocs de taula o coixins.

