Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
TMB gasta 115.000 euros en coaching per a directius i tècnics

“Cal el desenvolupament i fiançament de les habilitats de lideratge dels directius i tècnics de TMB que es requereixi mitjançant l’acompanyament estratègic directiu individual, per afrontar els reptes presents i futurs derivats del pla estratègic TMB, així dels continus canvis en l’entorn organitzatiu que es presentin”. D’aquesta manera comença el document de “justificació de la necessitat” de Transport Municipals de Barcelona per defensar una despesa de 114.998,40 euros, IVA inclòs, en “coaching adreçat a les persones treballadores del Grup TMB”.

La licitació està signada Transports de Barcelona S.A. (TB), Ferrocarril Metropolità de Barcelona S.A (FMB), Projectes i Serveis de Mobilitat S.A (PSM), Transports Metropolitans de Barcelona S.L. (TMB S.L.) i Fundació TMB. De fet, la darrera signatura per tirar endavant la licitació va ser del passat 9 de gener i ara hi ha un mes de coll per presentar i adjudicar les ofertes, perquè l’1 de març començaria aquest servei de coaching. Empreses amb alts salaris en el gruix dels seus treballadors, especialment, en l’alta direcció.

Document de memòria de justificació de la necessitat per adjudicar serveis de coaching als treballadors de TMB/Quico Sallés
Document de memòria de justificació de la necessitat per adjudicar serveis de coaching als treballadors de TMB/Quico Sallés

Un servei que “cal”

Segons la ingent documentació de l’expedient de la licitació, amb número 12000364, aquest servei de coaching és necessari perquè “cal optimitzar el rendiment dels directius i tècnics enfortint les competències o talents que ja tenen o desenvolupant alguna competència que els manca mitjançant la metodologia del coaching”.

Així mateix, els serveis contractats abasten àmbits com “la capacitat per liderar i/o motivar equips, orientació a resultats, gestió de processos de canvi, maneig de l’estrès, millora d’habilitats comunicatives, capacitat d’influència i gestió de les emocions, ja que són algunes de les demandes habituals dels nostres directius, sigui per voluntat pròpia o suggerida per algun superior o pel departament de recursos humans”.

“El coaching està considerat com una eina proactiva per desenvolupar les potencialitats dels professionals”, insisteix la memòria de justificació de la necessitat del contracte. “El coaching esdevé, per definició, un procés de desenvolupament individual, ja que tracta la conducta en el lloc directiu i de managements”, remarca el document.

Dos lots

El contracte està previst que s’allargui durant tres anys, però seria prorrogable anualment i es distingeixen dos lots. Per una banda, “els serveis de desenvolupament amb coaching directiu”, que té un pressupost de 31.200 euros, IVA no inclòs, per tal de fomentar els seus “valors personals i de lideratge necessaris per desenvolupar el seu rol”; i un segon lot, que engloba els serveis de desenvolupament amb coaching management”, amb un pressupost de 63.840, també sense IVA, més dirigit a xòfers i tècnics de l’empresa que no siguin alta direcció. En concret, “desenvolupament i acompanyament que té com a objectiu reforçar i millorar competencialment les persones treballadores”.

En definitiva, el pressupost és un “acord marc” que requereix la presentació de tres empreses licitadores. És a dir, per a cada lot, es podrà facturar per sessió que es porti a terme durant la durada del contracte. Així, les sessions de coaching pel grup directiu tenen un cost de 325 euros per sessió i les sessions del grup dos, un preu associat per sessió de 285 euros.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pepix a febrer 05, 2025 | 13:39
    Pepix febrer 05, 2025 | 13:39
    No tinc gaire dubtes que amb aquesta mesura, el transport públic de Barcelona funcionarà moooolt... PITJOR!😡 Malversació!!!

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa