Una piulada de disculpa per utilitzar el català en una resposta a un usuari que es queixava de la calor que feia en un autobús ha aparegut i desparegut avui del compte de Twitter @tmbinfo.
Aquest compte s’utilitza per donar informació de servei sobre incidències al metro i els autobusos i recollir queixes, demandes i suggeriments dels usuaris del transport públic de Barcelona. La llengua vehicular del compte és el català.
Aquest migdia, l’usuari @VictorMorado ha fet una piulada en castellà queixant-se de la calor que feia a la línia 39 perquè l’autobús anava sobrecarregat.
Hola, @TMBinfo @bcn_ajuntament, os hablo desde la línea 39 de autobús. No puedo asegurar que el viaje acabe sin muertos por asfixia. A ver si podemos mirar lo de meter algún vehículo más y tal. Si pido mucho me lo podéis comentar y no vuelvo a molestar…
— VíctorMorado (@VictorMorado) 13 de desembre de 2018
El cas és que en la resposta de TMB, que es comprometia a traslladar la seva queixa, s’hi ha afegit una autoresposta amb un asterisc que demanava: “Perdona por el idioma, Víctor!”.
El tuit de TMB en què es disculpen “per l’idioma” amb un usuari
Però poc després @VictorMorado responia en català amb tota normalitat.
Amb prou feina. Crec que s’hauria de revisar el nou disseny de rutes. En general no està malament però horta-guinardo (martinenc/Pl catalana) ha quedat abandonat i n’hi ha molta gen gran que depèn dels autobusos.
Gràcies per la resposta 😀— VíctorMorado (@VictorMorado) 13 de desembre de 2018
I una mica després la piulada que demanava perdó per l’idioma ha sigut esborrada.

