Durant la presentació del primer “d’una bateria de 36 busos d’hidrogen verd” -que costaran 23,8 milions d’euros finançats pels fons Next Generation- de la casa Solaris Bus Ibérica, la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, ha tret pit de la gestió de TMB i ha remarcat l’aposta “valenta i ambiciosa” per arribar a finals del 2024 amb el 25% de la flota d’autobusos amb zero emissions. Segons la presidenta de TMB, l’estrena del primer dels 36 busos d’hidrogen verd suposen un pas “molt important per a la descarbonització” del transport públic de la capital catalana. A aquest vehicle, estàndard de 12 metres, s’hi sumaran dos busos articulats més a finals d’any.

Els bussos s’incorporaran a la línia V19 (Barceloneta-Plaça Alfonso Comín) i la resta ho faran al parc públic “en funció de la necessitat”. Així, les línies V19 i l’X1, que opera entre Centre-Francesc Macià-Centre-Glòries -i que compta amb vuit vehicles amb aquest combustible- funcionaran “únicament” amb hidrogen verd. Laia Bonet ha volgut recordar que el primer vehicle amb aquesta energia va començar a operar l’abril de 2022 i amb la incorporació dels 36 busos Barcelona sumarà un total de 46 busos amb hidrogen verd. Bonet ha insistit en el fet que “s’ha de buscar la millor opció per descarbonitzar”.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, el seu conseller delegat, Xavier Flores, i el responsable d’Innovació i desenvolupament de tecnologia de busos de l’òrgan, Mario Canet, presenten el primer bus d’hidrogen estàndard de 12 metres de Solaris Urbino | Pau Costa (ACN)

Què el diferencia del bus elèctric?

Mario Canet, responsable d’innovació i nous projectes de TMB, ha assenyalat que la diferència principal entre el bus elèctric i el d’hidrogen verd és que “el temps de càrrega és de vuit minuts i permet circular durant tot un dia”. A més, es tracta d’un “vehicle més lleuger” i que “la infraestructura que requereix és discreta, quan un d’elèctric necessita un carregador i l’alimentació”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa