TMB segueix ampliant la seva flota d’autobusos i ha llençat una nova licitació per a comprar 19 autobusos elèctrics més. Aquests nous vehicles seran articulats, de 18 metres de llarg i que tindran càrrega nocturna. La substitució d’aquests nous vehicles per d’altres que ja estan en circulació, i que aniran arribant al final de la seva vida útil, es farà durant el 2026.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha expressat que “amb aquesta licitació es reafirma l’aposta de poder aconseguir una flota de bus de zero emissions”, recordant que “el nombre de vehicles elèctrics i d’hidrogen que es troben a la nostra flota han continuat augmentat en els darrers anys per a poder aconseguir que el transport públic sigui més sostenible.”
Durant el 2024 es va arribar a tenir el 25% de la flota de busos en servei amb vehicles de zero emissió, concretament 46 eren d’hidrogen i 196 eren busos totalment elèctrics. Segons informa TMB, el pressupost base d’aquesta licitació ha ascendit als 18.392.000 euros.

En paral·lel a la licitació d’aquests nous vehicles elèctric per al 2026, TMB també ha adjudicat la compra dels primers 18 vehicles elèctrics que són de doble pis per tal de poder descarbonitzar el servei de Barcelona Bus Turístic, a més de cinc minibusos elèctrics per al servei de Bus de Barri de Barcelona, que es preveu que arribin al final d’aquest any 2025.
Durant el 2024, la xarxa de bus va superar, per primera vegada des del 2019, el rècord anual de validacions. Els autobusos de TMB van sumar un total de 215.280.209 milions de validacions, gairebé un 2% per sobre dels 211 milions de viatges registrats aquell any 2019, sent la línia H6 (Zona Universitària-Onze de setembre) la més utilitzada durant l’any anterior.