El veïnat de Torre Baró pot apuntar-se una altra victòria. L’Ajuntament i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han acabat assumint que el bus a demanda no funciona a la zona sud del barri i el substituirà per un bus de línia regular. “L’orografia de la zona i els problemes de cobertura fan que el servei no s’acabi d’ajustar a les necessitats expressades darrerament pel veïnat”, admeten des de TMB. Fonts de l’empresa han confirmat al Tot Barcelona que la línia de bus regular s’instaurarà durant aquest estiu -al barri apunten a mitjans o finals de juliol- i tindrà una freqüència de pas de 35 minuts. Des de TMB assenyalen que “pròximament” es definirà el recorregut, les parades i els horaris.
L’Ajuntament i TMB fan així marxa enrere en una de les grans apostes de mobilitat a la zona. Hores després de la mobilització veïnal del 21 de maig, que va aplegar un centenar d’afectats davant la seu del districte, l’operadora del servei apuntava que la idea inicial era explorar com anaven les millores proposades abans de prendre decisions dràstiques, però finalment ha acabat per certificar el canvi. “Hem aconseguit el que buscàvem: tenir un bus amb un horari fix, que la gent gran del nostre barri el pugui agafar i que els nens puguin tornar a casa sense tants problemes”, assenyala feliç la presidenta de l’associació veïnal, Valeria Ortiz.
Els veïns que van sortir al carrer com a últim recurs per pressionar el districte, a qui demanaven una medicació per aconseguir desfer el bus a demanda del sud. Abans del canvi, els veïns tenien dues línies regulars que tampoc funcionaven bé i l’Ajuntament les va ressituar, deixant la zona sense alternatives. TMB restaurarà el servei clàssic al sud, però mantindrà l’aposa al nord perquè “els mateixos veïns de la zona nord valoren bé el servei”. El servei també funciona sense queixes a Vallbona, Montbau i el Farró.

Esperança que sigui un punt d’inflexió
“Esperem que sigui un compromís de treball perquè totes les línies de Torre Baró funcionin bé”, apunta a aquest diari Ortiz. Els usuaris del servei recorden que encara cal ajustar els canvis de la nova aplicació del bus a demanda, que ha entrat aquest mes en funcionament. També assenyalen que la línia 182 té demores de 40 minuts quan dos busos han de regular alhora i que els busos del 183 s’espatllen habitualment. “Esperem que l’acord no sigui un precedent per dir que ara tot funciona bé, perquè encara no és així. Hem demanat un compromís que se seguirà analitzant el servei, ens han facilitat un contacte i ens tornarem a reunir”, conclou Oritz, que celebra, en tot cas, l’entesa final amb l’Ajuntament i TMB.