La muntanya de Montjuïc es quedarà fins al pròxim mes de març sense els seus dos transports més icònics. Com ja és habitual per aquestes dates, els operaris de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) duran a terme les tasques anuals de revisió i posada a punt de tots els elements de les instal·lacions tant del telefèric com del funicular de Montjuïc, dues infraestructures -en el cas del primer- amb prop de cinc dècades d’història que connecten la ciutat amb diversos punts del cim barceloní per excel·lència. En concret, el primer d’aquests transports deixarà d’estar operatiu a partir del dilluns 3 de febrer mentre que l’aturada del segon arrencarà just una setmana després, el 10 de febrer. Tots dos estaran inoperatius almenys fins al pròxim 3 de març si no hi ha contratemps que retardin aquests treballs.
Durant les setmanes que s’allarguin aquestes tasques, des de l’operador metropolità recomana fer servir com a alternativa al telefèric la línia 150 de bus, que connecta la plaça d’Espanya amb el Castell de Montjuïc i que funciona tots els dies de la setmana de set del matí a nou del vespre. Pel que fa al funicular, que cobreix el trajecte entre l’estació de metro de Paral·lel (línies L2 i L3) i el parc de Montjuïc, la manca d’alternatives existents que puguin fer el recorregut ha portat TMB a habilitar un servei de bus especial que funcionarà amb el mateix horari que la infraestructura: de dilluns a divendres, de dos quarts de vuit del matí a vuit del vespre, i dissabtes, diumenges i festius, de nou del matí a vuit del vespre. En tractar-se d’un transport de caràcter extraordinari, les parades diferents parades del recorregut del bus estaran degudament senyalitzades i hi haurà personal que informarà els usuaris de la ubicació d’aquestes.
Vistes privilegiades amb història
Malgrat no tractar-se del més antic de Barcelona, honor que correspon al telefèric del Port (1929), el de Montjuïc és potser el mitjà de transport aeri d’aquestes característiques més popular de la ciutat, sobretot per les seves vistes privilegiades. Es va inaugurar l’any 1970 com a transport complementari a la muntanya i va ser completament renovat el 2007. Durant uns 750 metres de recorregut, aquesta infraestructura s’eleva des del Parc de Montjuïc fins al cim, al costat del Castell, passant per l’estació de Miramar.