El projecte de llei del taxi que la Generalitat porta aquest dimarts al Consell del Taxi obligarà els taxistes a tenir un coneixement mínim de català, segons ha informat Plataforma per la Llengua. L’entitat assegura que el requisit, llargament reivindicat, s’ha aconseguit incloure a través d’una esmena introduïda amb Élite Taxi, principal sindicat del sector. Un cop passi pel Consell del Taxi, el projecte de llei es presentarà aquesta mateixa setmana al Parlament. Plataforma per la Llengua ha avançat que durant el tràmit d’esmenes parlamentàries pressionarà els grups perquè el nivell de català dels conductors de taxis sigui el B2, més exigent que el B1 que recull el text inicial.
💥Aconseguim que la futura llei catalana del taxi i dels VTC exigeixi un requisit de català als conductors i treballarem al @parlamentcat perquè sigui el B2.
— Plataforma per la Llengua 📢 (@llenguacat) September 15, 2025
🚖 També es demanarà als taxistes en actiu, i aquest dimarts es presenta al Consell del Taxi.https://t.co/jtX3EV3Mzj pic.twitter.com/QRrqCgGAqN
El text compta amb el suport del Govern i dels principals grups parlamentaris i exigirà un nivell mínim de català a tots els taxistes en actiu. Segons ha explicat Plataforma per la Llengua, l’entitat treballa amb Élite Taxi des del 2023 per introduir el certificat B2 de català com a requisit indispensable per obtenir la credencial de taxista. Estava previst que la norma arribés al Parlament durant el govern de Pere Aragonès, però la convocatòria d’eleccions anticipades va deixar-la en un calaix. El text que arribarà a la cambra catalana inclourà que el requisit s’apliqui de manera de retroactiva a tots els conductors, inclosos els dels Vehicles de Transport amb Conductor (VTC), que l’hauran d’acreditar en un termini màxim de dos anys.
“La incorporació d’un requisit lingüístic al sector pot suposar un canvi històric pel que fa als drets lingüístics dels usuaris i ha d’inspirar altres sectors professionals per regular-se també lingüísticament”, explica Plataforma per la Llengua. L’entitat assegura que, un cop s’aprovi la llei, “pressionarà” la Generalitat perquè “posi els recursos necessaris per garantir l’aprenentatge del català entre els conductors” i es posa “a disposició de tots els col·lectius de treballadors i empreses del sector per ajudar-los a adaptar-se a la futura normativa”.