Finalment, els taxistes barcelonins no bloquejaran el centre de la ciutat aquest dimarts. A través d’un comunicat, el sector ha assegurat que “després d’uns dies frenètics de reunions i negociacions, s’ha decidit donar una treva i ajornar l’atur total de demà dimarts 18 de juny”. Tot plegat ve impulsat perquè han aconseguit arribar a una sèrie de compromisos amb el Ministeri de Transports i l’Ajuntament, que passen, entre d’altres, per un nou càlcul per mesurar les tarifes o permetre incorporar càmeres de vídeo als taxis.
Concretament, el sector ha aconseguit que el pròxim dia 20 de juny se celebri una nova reunió on s’hauran de presentar les conclusions del nou mètode de càlcul de les tarifes de la Taula Tècnica del Imet que han de permetre “reflectir els costos de l’activitat del taxi, garantir el benefici raonable i incentivar l’oferta” al sector. A més, l’Institut Metropolità del Taxi (IMET) també s’ha compromès a intentar simplificar els tràmits administratius a l’hora d’homologar els vehicles aptes per a ser taxis, a més també ha aprovat “la via de la doble homologació com a Madrid per a augmentar el nombre de vehicles disponibles per als taxistes”. Un dels altres motius pels quals s’ha decidit desconvocar la protesta prevista per aquest dimarts és que l’Imet i l’Ajuntament de Barcelona s’han compromès a elevar “la proposta de permetre cambres dins dels taxis en la pròxima reunió de la Taula de Seguretat del Taxi, que haurà de ser desenvolupada per les autoritats competents”.

Pel que fa als acords amb el Ministeri de Transports, els taxistes de Barcelona han aconseguit que la Llei d’Ordenació del Transport Terrestre (LOTT) s’habiliti a tots els territoris de l’estat “per a la formació de conductors, qualitat del servei i traçabilitat dels serveis de plataformes digitals” i que s’estudiï la possibilitat d’introduir “la figura de l’operador de transport” a la mateixa norma. Això facilitaria, apunten els taxistes, que les empreses i les plataformes “que tinguin una incidència decisiva en els serveis de Taxi i VTC” necessitin una autorització i compleixin amb una sèrie de requisits que garanteixin que els vehicles amb els quals operen compleixen amb la llei.
Millorar l’eficiència del sector
Per altra banda, durant les reunions dels últims dies, els taxistes de Barcelona també han aconseguit pactar amb l’IMET una sèrie de canvis per a millorar l’eficiència del taxi i el servei a la ciutadania, com per exemple augmentar el nombre d’exàmens d’accés a la credencial de cara a l’any que ve o eximir als aspirants dels mòduls que ja hagin aprovat en exàmens anteriors. Dins dels canvis, cal apuntar que les persones que accedeixin a la credencial hauran de treballar un mínim de 360 dies, a comptabilitzar en dos blocs de 180 dies de continuïtat mínima, durant els dos primers anys i si no ho fan, perdran la credencial. Alhora, també han pactat reduir la manca de la inactivitat de la credencial del taxi de 10 a 5 anys i que s’hagi d’acordar els alliberaments de servei amb les entitats del sector i un control més estricte sobre la indisciplina en els carrils bus. Per últim, els taxistes també han anunciat que el pròxim dia 20 l’IMET i l’Ajuntament hauran de presentar “la nova proposta per a la mobilitat a Sants, que millorarà els accessos i sortides” de l’estació.