El col·lectiu Élite Taxi ha desconvocat les protestes que tenia previst fer dimarts a Mataró, Cornellà de Llobregat i Castelldefels. El conflicte amb els Vehicles de Transport amb Conductor (VTC), que afecta principalment el sector a Barcelona, s’ha escampat darrerament a altres territoris. “Els taxistes de la resta de Catalunya pateixen molt perquè l’impacte de 10 VTC en una població que té 20 taxis és letal”, ha subratllat aquest matí el portaveu Tito Álvarez, que en aquesta ocasió ha posat la lupa al que passa lluny de l’àrea metropolitana.
Els taxistes, que tenien previst simular els col·lapses de la Diagonal en altres capitals de comarca, fan marxa enrere després de les últimes reunions amb els Mossos d’Esquadra. Les policies locals rebran formació per actuar contra les VTC que actuïn de forma il·legal. Les formacions es faran sobretot en ciutats determinants com Girona, Tarragona, Sitges, Mataró, Terrassa, Granollers o Reus. Les formacions començaran a l’octubre i s’estendran fins a novembre, segons l’acord tancat amb el comissari dels Mossos d’Esquadra, Eduard Sallent, i el director general de Coordinació de les Policies Locals, Daniel Llimones.

La intenció, segons ha dit Álvarez, és que en els pròxims dos mesos com a màxim les policies puguin “actuar de manera individual i sense avisar” amb l’objectiu que les campanyes siguin “efectives”. “Les VTC s’estan estenent per tot el territori i aquí a Barcelona som 10.500 llicències, però en una població com Sitges són 30 taxis. I així passa en totes les poblacions de la costa”, ha justificat Álvarez aquest dimarts en una atenció als mitjans de comunicació. L’acord, que la principal associació del sector titlla d’“històric”, arriba després de “12 anys de lluita” contra les VTC, ha dit Álvarez. Tot plegat, mentre el Parlament de Catalunya ultima una llei del taxi.
Persecució dels taxistes que estafen
D’altra banda, el mateix Tito Álvarez ha especificat que tenen en el punt de mirar alguns taxistes que enganyen els clients i els fan creure que actuen amb una tarifa tanca per a després clavar-los preus desorbitats. Això passa sobretot a les sortides de les discoteques o quan el client necessita un trasllat urgent, ha especificat el portaveu. L’Institut Metropolità del Taxi, ha especificat, tindrà una base de dades per identificar amb facilitat –amb la matrícula– si els taxistes tenen contractat un servei per l’aplicació o trasllada un client que ha agafat pel carrer.