El sector del taxi de Barcelona ha anunciat una nova vaga per al pròxim dimarts 18 de juny que paralitzarà el centre de Barcelona i, a més, afegeix que serà la primera aturada “d’un calendari amb bloquejos dels creuers, terminals de l’aeroport i estació de Sants”. El taxi no prestarà servei el pròxim dimarts des de les sis del matí fins a les sis de la tarda. A més, a partir de les 9 del matí els taxistes ocuparan la Gran Via i el passeig de Gràcia i més tard es desplaçaran fins a la plaça Catalunya, on celebraran una “macroassemblea” per decidir les pròximes accions que duran a terme. “Farem una votació per saber fins on està disposat a arribar per acabar amb totes les pressions que estem patint per part de les nostres administracions”, conclou el comunicat conjunt de totes les associacions del sector a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
A més, el sector detalla que després de les votacions aniran caminant amb les seves armilles grogues cap a la plaça de Sant Jaume i el Palau de la Generalitat amb l’objectiu que els rebi l’alcalde de Barcelona i president de l’AMB, Jaume Collboni; la tinenta d’alcalde i presidenta de l’IMET, Laia Bonet; i el màxim responsable de la Guàrdia Urbana, el senyor Albert Batlle. També volen reunir-se amb la consellera de Transports i Mobilitat, Esther Capella, i el conseller del Departament d’Empresa, Roger Torrent, al Palau de la Generalitat, i amb el delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto.
El sector demana “unitat i confiança” als taxistes per afrontar les pròximes setmanes, i pronostiquen que “seran molt calentes” i situen la Copa Amèrica a “l’horitzó com a referència si no se solucionen tots aquests problemes que afecten directament les 14.000 famílies del taxi i els ciutadans per una mala gestió del regulador”.

Totes les reivindicacions dels taxistes
Els taxistes fa temps que arrosseguen les mateixes reivindicacions i sobre la taula hi ha l’actualització de les tarifes de manera que “el benefici raonable que diu la llei que ha de tenir el taxista sigui real”, l’eliminació del Reglament del Taxi, un requisit que consideren “inútil” i qualifiquen de “laberint burocràtic del qual és tremendament complicat sortir”, i ampliar la vida útil dels vehicles, ja que actualment els taxis de més de 10 anys no poden circular i no es té en compte el seu estat o quilometratge.
D’altra banda, el sector reclama a les administracions una desena de convocatòries per obtenir la credencial de taxista, intervenir de manera “immediata” a les asseguradores de l’estat espanyol pels “abusos” al sector i no liberalitzar el servei sense abans assolir un acord amb les entitats representatives de la Taula Tècnica. També exigeixen presència “permanent” de la Guàrdia Urbana a l’estació de Sants per regular el trànsit, agilitzar revisions d’ITV, autoritzar la instal·lació de càmeres a l’interior del vehicle, permetre els vidres tintats de fàbrica d’alguns vehicles i que les credencials de taxista no caduquin després de cinc anys sense exercir.





