El sector del taxi insisteix a demanar mesures que ajudin a treure el cotxe privat dels carrers sense generar crispació ni estrès als conductors. En declaracions al programa Bàsics de Betevé, el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha indicat que “hi ha zones de la ciutat on treure la zona blava d’aparcament seria una solució”. Segons el taxista, aquest gest faria que hi hagués menys aparcament i que la gent agafés menys el cotxe, fet que alliberaria Barcelona de vehicles. Amb tot, admet que es tracta d’una mesura difícil d’aplicar perquè l’àrea blava d’aparcament “dona molts diners”.
Álvarez ha fet aquestes declaracions després d’una nova aturada de taxistes –400 segons l’Ajuntament, 4.000 segons Élite Taxi– a Barcelona. En aquest cas, per condemnar una agressió mortal i demanar més seguretat per al sector. Els taxistes estan de dol per la mort d’un company que s’hi va estar dos dies a l’hospital després de ser agredit per un motorista el passat tres de novembre. El portaveu del sindicat taxista admetia a Betevé que noten la gent “més crispada i nerviosa” últimament i que aquest any ja “hi ha dues vides arruïnades”. Segons ha transcendit, l’agressió es va produir després d’una baralla entre el motorista i el taxista.

Els taxistes volen càmeres i una millora dels serveis d’emergència
Els taxistes van aturar-se a les 10 hores a la Gran Via de les Corts Catalanes, entre el passeig de Gràcia i el carrer de Bailèn. Alguns dels presents a la protesta insistien que volen càmeres als cotxes i que el 112 funcioni millor. “Hi ha vegades els truques i ni et contesten“, explicava un taxista en declaracions al TOT Barcelona. “Esperem que la protesta serveixi perquè ens escoltin més, però sabem com són les administracions”, lamentaven algunes veus poc abans de callar i que l’únic so que se sentís fos el run run dels vehicles d’altres carrers.