Aquest divendres, la línia 5 del Metro ha quedat aturada entre Cornellà Centre i Collblanc. En total, set estacions s’han vist afectades, algunes d’elles per segon dia consecutiu. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha habilitat un servei de bus especial per oferir una alternativa, però no se li escapa a ningú que la incidència, en hora punta, ha perjudicat molts usuaris. Quedar-se atrapat al Metro no és el més habitual, però sí que és una realitat que de tant en tant apareix. Per això TMB ha recorda aquest matí com demanar un justificant.
Com demanar el justificant
A través d’aquest enllaç, l’empresa del servei de Metro informa, mitjançant un desplegable, de totes les incidències recents que ha viscut el servei. Aquest divendres, per exemple, informa de l’aturada de dues hores que hi ha hagut a la L5 entre les 6:45h i les 8:45 aproximadament.
En aquest espai, hi trobaràs informació de les incidències que han comportat una aturada total de la circulació dels trens de metro durant més de 5 minuts i d’aquelles en què, de forma no planificada, s’ha deixat un tram de línia sense circulació o s’ha tancat alguna estació de metro.
Un cop seleccionada aquesta opció, la web redirigeix l’usuari a un text en què apareixen les dades clau del justificant, amb les hores i parades exactes afectades, i un seguit d’observacions que detallen la incidència i els serveis alternatius que ha ofert TMB. Si la informació que apareix és la correcte, cal habilitar un correu electrònic, que és on l’empresa enviarà el justificant.
Què fer si no apareix la meva incidència
Encara hi ha una opció més. Pot ser que, pel motiu que sigui, la incidència no aparegui entre les més destacades. En aquest cas, la web permet obrir un formulari en blanc clicant l’opció “No apareix la incidència que busco”. En aquest cas, l’usuari ha d’omplir les caixetes amb el seu nom i cognoms, correu electrònic i línia on s’ha produït la incidència. Abans d’enviar, cal redactar els detalls de la mateixa en un màxim de 500 caràcters.