L’accés de l’estació de metro del passeig de Gràcia, situat a la confluència amb la Gran Via de les Corts Catalanes, davant de l’antic cinema Comèdia, estarà tancat durant sis setmanes. La clausura es va concretar aquest dilluns, 29 de setembre, i s’allargarà fins al 10 de novembre aproximadament, ha informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a través de les xarxes socials. L’entrada afecta directament l’L4.
⚠️🚇L4 #metrobcn: fins al 10/11, aproximadament, per obres, tancat l’accés Pg. de Gràcia / Gran Via de l’estació Passeig de Gràcia pic.twitter.com/0Lvc21NJCZ
— TMBinfo (@TMBinfo) September 29, 2025
Quatre ascensors i la renovació del vestíbul
Els treballs en aquesta parada ja fa temps que s’executen. Ara, la intenció del departament de Territori de la Generalitat és fer feines de millora al vestíbul per fer-lo totalment accessible. Bàsicament, s’instal·larà un ascensor i es renovaran les barreres d’accés. S’espera que a finals d’any, els passatgers puguin recórrer tots els espais de les línies 2, 3 i 4 del metro i de Rodalies del passeig de Gràcia sense necessitat de sortir a l’exterior, amb totes les zones ja adaptades a les persones de mobilitat reduïda, explica TMB. El conjunt de l’obra preveu quatre ascensors nous i la renovació del vestíbul de l’L4, inclòs el paviment. El pressupost total és de 5,2 milions.

L’accés més proper a l’L4 és un de l’L2, situat a només 100 metres. Es tracta de l’entrada dels jardins de la Reina Victòria, que es troben a la Gran Via entre el passeig de Gràcia i la rambla de Catalunya. Altres accessos de l’L2 per connectar amb l’L4 són el de Pau Claris i el de l’encreuament de la Gran Via amb el passeig de Gràcia.
Des dels diferents accessos de l’L3 (que estan situats al passeig de Gràcia amb Consell de Cent, passeig de Gràcia amb Aragó i Aragó amb Pau Claris) també es pot arribar fins a l’L4 del passeig de Gràcia travessant el passadís més llarg de la xarxa de metro, amb 237 metres. Es triga uns quatre minuts.