El 2023 ha començat com va acabar el 2022… amb mitja ciutat en obres. En el cas de la Superilla de l’Eixample, el 9 de gener hi ha noves afectacions, tal i com ha comunicat el consistori. En concret, s’ha programat un tall de la circulació de vehicles al carrer del Consell de Cent amb Enric Granados, i s’habilitarà un pas en doble direcció per a veïns i serveis, des del carrer de Balmes. No hi ha data prevista per a la finalització del tall. Segons informa el consistori, aquest tall no comportarà afectacions del transport públic i està garantit l’accés als aparcaments i als guals.
Els treballs que han de servir per habilitar els quatre eixos verds a l’Eixample que formaran aquest entorn pacificat van arrencar aquest agost en quatre carrers de forma simultània. Són els carrers del Consell de Cent, de Girona, de Rocafort i del Comte Borrell i suposaran la creació de fins a quatre noves places en els encreuaments del carrer del Consell de Cent amb els de Girona, de Rocafort, del Comte Borrell i d’Enric Granados.

Consell de Cent, adéu a la línia recta
Arran de les obres de la Superilla, el carrer del Consell de Cent ja no té continuïtat viària i deixa de ser una via per travessar l’Eixample de punta a punta. Un fet que va provocar un caos circulatori els primers dies, perquè els vehicles han de fer una mena de ziga-zaga per carrers adjacents, especialment València i Gran Via. Ara bé, hi ha tres àmbits on els vehicles no estan obligats a girar: a la cruïlla de Consell de Cent amb Aribau, a la cruïlla de Consell de Cent amb passeig de Gràcia i a les quatre cruïlles que envolten la futura plaça de Consell de Cent amb Girona (Bruc – Consell de Cent, Bailèn – Consell de Cent, Aragó-Girona i Diputació-Girona).