Aquest cap de setmana, del 14 al 15 de desembre, els conductors que circulin pel lateral de la Gran Via en sentit Besòs, es trobaran un tall de trànsit total entra la plaça d’Ildefons Cerdà i el carrer de la Química. La raó del tall és que s’hi duran a terme unes obres de reparació del paviment que s’aprofiten per fer-hi passar canalitzacions d’aigua freàtica. Segons ha explicat l’Ajuntament en un comunicat, els treballs consisteixen a modificar embornals i reparar la calçada en mal estat, i s’aprofiten per fer-hi passar una canalització de la nova xarxa d’aigua freàtica que connectarà els dipòsits de Can Batlló amb els de Montjuïc a través de la Marina.
El tall d’aquest tram del lateral de la Gran Via de les Corts Catalanes afecta la circulació de tota mena de vehicles, autobusos i bicicletes incloses. El trànsit general de cotxes i motos es desvia cap a la rambla Badal i l’avinguda del Carrilet, per tornar al lateral mar de la Gran Via a través del pont que la creua a l’altura del carrer de la Química.
Canvis en el servei de bus i carril bici tallat
Per altra banda, les diverses línies d’autobús que hi passen i tenen parada (46, H12, H16, 65, 79, 109, N1, N15, N16, N17, N18 i interurbans) circulen desviades pel carrer de la Mineria, amb parades provisionals abans i després de la plaça de les Matemàtiques.
També estarà tallat el carril bici de la Gran Via en sentit Besòs, igualment des de la plaça d’Ildefons Cerdà fins al carrer de la Química. En bicicleta, l’alternativa més senzilla també pot ser baixar fins al carril bici de doble sentit del carrer de la Mineria.
Les obres per connectar el nou dipòsit de Can Batlló amb l’existent a Montjuïc entre l’Anella Olímpica i el CEM Pau Negre van començar a l’estiu i duraran uns set mesos. El pressupost és de tres milions d’euros. La rasa baixa pel carrer del Foc i arribarà fins al nou parc de la Bordeta a través de tot el passeig de la Zona Franca i el tram inicial de l’avinguda del Carrilet, un cop passada la plaça d’Ildefons Cerdà.