Barcelona sumarà a partir d’aquest cap de setmana una nova restricció a la mobilitat amb afectacions considerables. En el marc de les obres de la línia L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que en la fase actual han de culminar amb l’entrada de la tuneladora a l’àmbit de l’Hospital Clínic i de Francesc Macià per excavar el túnel fins a la futura estació de Gràcia, un segon tram del carrer del Comte d’Urgell quedarà tallat a la circulació a partir del matí d’aquest diumenge 23 de febrer. En concret, es tracta del tros de via que va des del carrer de Buenos Aires fins a la plaça de Francesc Macià, que se suma al ja tallat entre els carrers de Rosselló i de Còrsega.
Més enllà de bloquejar el trànsit de baixada per aquest tram del carrer del Comte d’Urgell, aquesta nova fase de les obres també tindrà una afectació col·lateral en forma de la pèrdua d’un dels carrils en sentit Besòs a l’avinguda Diagonal. Aquesta reducció de carrils s’aplica amb l’objectiu de facilitar el desviament dels prop de 18.000 vehicles afectats que utilitzen diàriament aquest itinerari i ve acompanyada de l’habilitació d’un segon carril per girar pel carrer de Numància des de la Diagonal per fomentar que aquesta sigui l’opció preferida dels conductors. Així doncs, els que optin per continuar recte, veuran com perden un carril fins a Francesc Macià, on tindran dues opcions per baixar: agafar el lateral de la Diagonal fins al carrer de Villarroel o utilitzar un nou carril de baixada a l’avinguda de Josep Tarradellas entre Francesc Macià i el carrer del Comte Borrell, que es crearà invertint un dels dos carrils que actualment hi ha de pujada i que no tenen massa trànsit.
Pel que fa a les parades terminals de bus interurbà afectades, el consistori ha apostat per reubicar-les en el tronc central de la Diagonal, que guanya més capacitat per als busos en tots dos sentits, especialment en sentit sortida de la ciutat. En concret, es tracta de quatre parades terminals que donen servei a 13 línies, situades als carrers del Comte d’Urgell, del Comte Borrell i de Buenos Aires, que es col·locaran a la vorera muntanya de la Diagonal, entre la plaça de Francesc Macià i l’avinguda de Sarrià.
Doble tall fins al Nadal del 2025
La previsió és que els treballs en superfície s’allarguin durant prop d’un any i que puguin estar enllestits abans de les festes de Nadal del 2025, recuperant d’aquesta manera l’estat actual d’afectacions al carrer del Comte d’Urgell i a priori també la normalitat a la Diagonal, que si no hi ha canvis d’última hora tornarà a tenir un carril més en sentit Besòs com fins ara.