Tall important al trànsit al bell mig de l’Eixample. A partir del pròxim 12 de maig, el carrer de Provença quedarà tallat a la circulació per unes obres que es duran a terme a la xarxa del metro de Barcelona. Concretament, els treballs impulsats pel Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica se centraran en l’estació de Verdaguer de les línies L4 i L5 amb l’objectiu d’adaptar l’intercanviador a persones amb mobilitat reduïda.

La previsió és que els treballs s’allarguin fins a la tardor del 2026, de manera que el tall d’aquesta via barcelonina estarà operatiu durant més d’un any. En aquest temps, el trànsit es desviarà pel passeig de Sant Joan, però els accessos i sortides als guals es faran pel carrer de Bailèn. Les obres al subsol també afectaran el carril bici del carrer de Provença, de manera que els itineraris ciclistes s’hauran de desviar per l’avinguda Diagonal i pel passeig de Sant Joan.

Cal recordar que l’intercanviador de Verdaguer està ubicat entre el carrer de Provença i el passeig de Sant Joan i està integrat per una estació de l’L4 i una altra de l’L5, i rebent anualment més de 18 milions de viatges. L’executiu català té en execució des del passat mes de gener les obres de la primera fase de l’adaptació de l’intercanviador, que abasten l’estació de l’L4 i compten amb un pressupost de 8,6 milions d’euros finançats amb fons europeus. Els treballs consisteixen en la instal·lació d’ascensors per connectar el carrer amb el vestíbul de l’L5 i el vestíbul de l’L4 amb les seves andanes, així com l’ampliació de les andanes de l’L4 i la substitució de les escales existents al passadís d’intercanvi per rampes.

Al seu torn, la segona fase inclourà l’execució dels nous vestíbuls de l’L4 i l’L5, la connexió amb les andanes de l’L5 i l’ampliació d’aquestes. El projecte constructiu es troba en aquests moments en redacció, però la previsió és que l’actuació tingui un pressupost de 19 milions d’euros.

Un metro completament accessible el 2028

Fa poc més d’un mes, el Govern confirmava que l’accessibilitat completa del metro de Barcelona tampoc seria una realitat durant aquest any. Després de veure’s obligat a retardar aquesta fita, que estava prevista que s’assolís abans d’aquest 2025, el Departament de Territori de la Generalitat va tornar a ajornar les actuacions per aconseguir una xarxa del subsol de la capital catalana completament accessible per a les persones amb mobilitat reduïda fins al 2028En concret, la consellera Sílvia Paneque va assegurar que la voluntat és poder assolir l’objectiu abans d’acabar aquesta legislatura.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jordi P.M. a maig 09, 2025 | 09:27
    Jordi P.M. maig 09, 2025 | 09:27
    Podrien especificar exactament entre quins carrers tallaran el carrer Provença? Gràcies,

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa