Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Les obres de l’L8 tallaran dos trams del carrer del Comte d’Urgell durant un any

El carrer del Comte d’Urgell es tallarà completament a la circulació durant tot un any. Aquesta és la principal afectació de la nova fase de les obres de la línia L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que ja està en marxa i que ha de culminar amb l’entrada de la tuneladora a l’àmbit de l’Hospital Clínic i de Francesc Macià per excavar el túnel fins a la futura estació de Gràcia. En concret, els talls de trànsit es faran a principis del 2025 en dos trams d’aquesta artèria barcelonina, a l’altura dels carrers de Rosselló i de Buenos Aires. Es calcula que aquest doble tall afectarà el desplaçament d’un total de 50.000 vehicles cada dia.

La primera de les dues afectacions serà la de la cruïlla entre el carrer de Comte d’Urgell i el de Rosselló, que arrencarà durant la nit del 19 de gener i la matinada del 20. La via quedarà tallada al trànsit fins al carrer de Còrsega i només es permetrà el pas als vianants. Pel que fa al segon tram, les obres arrencaran just un mes després, durant el matí del 23 de febrer, quan es tallarà la circulació al carrer Comte d’Urgell entre el de Buenos Aires i la plaça de Francesc Macià, també només permeten el pas a peu. La previsió és que els treballs en superfície s’allarguin durant prop d’un any i que puguin estar enllestits abans de les festes de Nadal del 2025, recuperant d’aquesta manera l’estat actual d’afectacions en aquesta artèria de la capital catalana. L’ocupació de part de la calçada i la vorera, però, s’allargarà encara prop de cinc anys, quan acabaran les obres de perllongament de l’L8.

En aquests moments ja s’estan duent a terme diverses actuacions de desviament dels serveis i subministraments en els dos àmbits afectats. Un cop es procedeixi a tallar el trànsit, els operaris iniciaran l’excavació de dos pous de fins a 82 metres de profunditat que albergaran les futures estacions de l’Hospital Clínic i Francesc Macià i per on accedirà la tuneladora. Per poder preparar el terreny i construir l’estructura que permetrà l’excavació, s’utilitzarà una hidrofresa de 24,5 metres d’alçada per perforar el terreny similar a la que ja està funcionant en la cruïlla entre els carrers del Comte Urgell i el Consell de Cent, però d’unes dimensions superiors. Tenint en compte l’afectació i molèsties que ja està causant aquesta màquina uns carrers més avall, des de la Generalitat s’ha optat per reforçar les mesures adoptades per minimitzar l’impacte acústic derivat del seu funcionament. En aquest sentit, més enllà de les tanques de tres mestres d’alçada que recorren tot el perímetre de l’obra, es col·locaran unes altres mòbils de fins a sis metres d’alçada que aniran pràcticament adossades a l’aparell.

Canvi de sentit al carrer de Rosselló i un carril menys a la Diagonal

Pel que fa al desviament dels vehicles afectats, la Generalitat ha treballat amb l’Ajuntament de Barcelona en un pla alternatiu per poder absorbir en la mesura del possible aquesta xifra de prop de 50.000 desplaçaments diaris. En el cas del primer tram del carrer del Comte Urgell, es preveu desviar el gruix dels vehicles pel carrer de Rosselló, que invertirà el seu sentit habitual amb l’objectiu que el trànsit rodat vagi a parar fins als carrers de Calàbria i d’Entença, dues rutes alternatives de pujada. Per fer-ho, s’ampliarà d’un a dos carrils la calçada del carrer de Rosselló, eliminant un cordó de serveis fins al carrer del Comte Borrell. La mateixa operació es repetirà amb el carrer de Calàbria, entre els carrers de París i Londres.

Quant al trànsit de baixada, que es veu afectat pel tall en aquest segon tram, s’habilitarà un segon carril per girar pel carrer de Numància des de la Diagonal, que passarà a tenir un carril central menys fins a Francesc Macià. Els vehicles que continuïn recte i arribin fins a la plaça tindran dues opcions per baixar: agafar el lateral de la Diagonal fins al carrer de Villarroel o utilitzar un nou carril de baixada a l’avinguda de Josep Tarradellas entre Francesc Macià i el carrer del Comte Borrell, que es crearà invertint un dels dos carrils que actualment hi ha de pujada i que no tenen massa trànsit.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa