Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Quan arrenca el tall d’un any al carrer del Comte d’Urgell

El compte enrere per al tall de circulació que bloquejarà dos trams del carrer del Comte d’Urgell arriba a la seva recta final. La mesura s’emmarca en la nova fase de les obres de la línia L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que ja està en marxa i que ha de culminar amb l’entrada de la tuneladora a l’àmbit de l’Hospital Clínic i de Francesc Macià per excavar el túnel fins a la futura estació de Gràcia. Les dues parts d’aquesta artèria barcelonina que es veuran afectades per aquests talls de trànsit es troben a l’altura dels carrers de Rosselló i de Buenos Aires, uns recorreguts per on passen cada dia 50.000 vehicles que a partir de l’entrada en vigor de les restriccions a la mobilitat hauran de modificar els seus trajectes.

El primer i principal tall tindrà lloc a la cruïlla entre el carrer de Comte d’Urgell i el de Rosselló i, si no hi ha contratemps, arrencarà durant la nit del 19 de gener i la matinada del 20. La via quedarà tallada al trànsit fins al carrer de Còrsega i només es permetrà el pas als vianants. Pel que fa al segon tram, les obres s’iniciaran just un mes després, durant el matí del 23 de febrer, quan es tallarà la circulació al carrer Comte d’Urgell entre el de Buenos Aires i la plaça de Francesc Macià, també només permeten el pas a peu.

Calendari i alternatives

La previsió és que els treballs en superfície s’allarguin durant prop d’un any i que puguin estar enllestits abans de les festes de Nadal del 2025, recuperant d’aquesta manera l’estat actual d’afectacions en aquesta artèria de la capital catalana. L’ocupació de part de la calçada i la vorera, però, s’allargarà encara prop de cinc anys, quan acabaran les obres de perllongament de l’L8.

Per poder absorbir amb èxit el gruix de vehicles afectats, la Generalitat ha treballat amb l’Ajuntament de Barcelona en un pla alternatiu que consisteix a desviar-los pel carrer de Rosselló, que invertirà el seu sentit habitual amb l’objectiu que el trànsit rodat vagi a parar fins als carrers de Calàbria i d’Entença, dues rutes alternatives de pujada. De baixada, el planejament contempla habilitar un segon carril per girar pel carrer de Numància des de la Diagonal, que passarà a tenir un carril central menys fins a Francesc Macià

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa